
Gezocht: social media & influencer manager
Wij zoeken een freelance social media & influencer manager die ons kan helpen bij het beheren van social media en influencer campagnes. Wat ga je doen: Je helpt mee met het ontwikkelen en bijsturen van de social media strategieën van onze klanten; Je creëert en plaatst social media posts en analyseert de resultaten; Je helpt influencer campagnes te beheren. Wie zoeken we: Een creatieveling die social media ademt. Die zelf actief is op diverse social kanalen en weet wat er speelt; Een enthousiaste proactieve collega die zelfstandig campagnes beheert en bewaakt; Je bent sociaal en vindt het leuk om tussen klanten en influencers te schakelen; Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal; Je bent handig met Canva; Je beschikt over een HBO of WO diploma in media of communicatie, of je volgt momenteel een opleiding op dat niveau; Ervaring met zelf fotograferen en/of filmen is een pré; Woonachtig in de omgeving Arnhem/Zutphen/Doetinchem is een pré; Ervaring met het beheren zakelijke social media accounts is een pré. Over We Sell Stories: We Sell Stories is een online marketing bureau. Wij geloven dat er over elk product een verhaal te vertellen is. Oprechte, authentieke, frisse en mooie verhalen. Verhalen die wij helpen groeien. We richten ons met name op merken die duurzaamheid belangrijk vinden en/of die moeders willen bereiken. We werken met een team van gedreven freelance marketing professionals. Ieder met zijn eigen expertise. Eigenaar Loes is de spin in het web die alles verbindt en alle neuzen dezelfde kant ophoudt. Wat bieden we: een leuke freelance opdracht voor in eerste instantie een aantal uur per week; uurtarief in overleg en afhankelijk van je werkervaring. Interesse? Stuur een mail met je motivatie, gewenste uurtarief en werkervaring naar Loes via: info@wesellstories.nl

Hoe voeg je meerdere locaties toe aan je Google Business-profiel? Een praktische handleiding!
Als je een bedrijf hebt met meerdere vestigingen, dan begrijp je waarschijnlijk hoe belangrijk het is om ze allemaal online te beheren en te promoten. Het is van essentieel belang dat al je bedrijfslocaties nauwkeurig vermeld staan met actuele informatie, zodat klanten je gemakkelijk kunnen vinden en contacteren. Gelukkig is er een handige oplossing: het Google Business-profiel (GBP). Het Google Business-profiel is een krachtige tool waarmee bedrijven hun online aanwezigheid kunnen beheren op Google Zoeken en Google Maps. Het hebben van een volledig Google Business-profiel vergroot de kans dat klanten je bedrijf als betrouwbaar beschouwen met 2,7 keer! Met behulp van het Google Business-profiel kun je voor elke locatie een apart profiel aanmaken en beheren, allemaal vanuit één centrale plek. Dit bespaart je tijd en moeite, omdat je niet voor elke locatie afzonderlijk hoeft in te loggen en gegevens hoeft bij te werken. Daarnaast kun jij collega’s uitnodigen aan je groep, zodat zij je kunnen helpen om de locaties te beheren. Hier zijn 3 eenvoudige stappen om meerdere locaties aan je Google Business-profiel toe te voegen: Stap 1: Maak een locatie/bedrijfsgroep aan Log in op je Business Profile Manager. Maak een locatiegroep aan om meerdere locaties te beheren vanuit één groepsaccount. Klik op “Bedrijven” en vervolgens op “Groep aanmaken”. Voeg locaties toe aan de groep. Dit kan door een locatie aan te vinken, op ‘Acties’ te klikken en vervolgens te klikken op ‘Bedrijf overzetten’. Stap 2: Voeg meerdere bedrijfslocaties toe Wil je nieuwe locaties aan je groep toevoegen? Volg dan de volgende stappen: Klik op “Locatie toevoegen” nadat je bent ingelogd. Kies “Eén locatie toevoegen” uit het vervolgkeuzemenu. Voer de basisinformatie in voor de locatie die je wilt toevoegen, zoals naam, adres, telefoonnummer, website-URL en openingstijden. Herhaal deze stap voor elke locatie die je wilt toevoegen. Stap 3: Optimaliseer elke bedrijfsvermelding Zorg ervoor dat het profiel van elke locatie compleet is. Upload hoogwaardige foto’s en video’s. Gebruik relevante zoekwoorden in je profiel. Update informatie zodra er veranderingen zijn op locatie, vooral voor openingstijden en contactgegevens. Door deze stappen te volgen, kun je gemakkelijk meerdere locaties toevoegen aan je Google Business-profiel en ze allemaal beheren vanuit één centrale plek. Dit zal je online aanwezigheid versterken en je helpen meer klanten te bereiken. Bovendien kun je door lokale zoekresultaten te bekijken beter inzicht krijgen in de prestaties van je verschillende locaties.

Hoe krijg je een hoge domain rating?
Wil jij dat jouw website opvalt in de zoekresultaten van Google? Dan is het tijd om te werken aan je Domain Rating, de graadmeter voor hoe hoogwaardig en relevant jouw website is voor zoekmachines. In dit artikel geven we je de beste tips om je Domain Rating te verbeteren en de concurrentie te verslaan. Wat is Domain Rating? Je Domain Rating is de score die aangeeft hoe sterk jouw website is op het gebied van zoekmachineoptimalisatie. Het wordt bepaald door verschillende factoren, waaronder de kwaliteit en hoeveelheid van backlinks naar jouw website, de optimalisatie van je website voor zoekmachines, de relevantie en kwaliteit van je content en de technische structuur van je website. Hoe meet je je Domain Rating? Gelukkig zijn er handige tools waarmee je jouw Domain Rating kunt meten, zoals Moz, Ahrefs en Majestic. Deze tools geven je inzicht in je huidige score en welke factoren hierop van invloed zijn. Deze tools hanteren allemaal hun eigen methodes en scores. Zo gaat Moz uit van Domain Authority, Ahrefs van Domain Rating en Majestic van Trust Flow en Citation Flow. Het maakt niet zo heel veel uit welke score jij kiest. Door regelmatig de score van de door jouw gekozen tool te checken, kun je zien welke verbeteringen werken en welke niet. Hoe verhoog je je Domain Authority? Er zijn veel manieren om je Domain Autoriteit te verhogen en jouw website de boost te geven die het verdient. Hieronder vind je enkele praktische tips: 1. Creëer kick-ass content Een belangrijke factor voor een hogere Domain Rating is waardevolle content op je website. Goede content zorgt niet alleen voor meer verkeer naar je website, maar trekt ook links aan van andere websites. Zorg ervoor dat je content relevant en interessant is voor jouw doelgroep, en dat het aansluit bij hun zoekopdrachten. Zo is jouw website niet alleen beter zichtbaar in de zoekresultaten, maar ook interessanter voor je publiek. 2. Bouw aan je linkbuilding-netwerk Linkbuilding is het proces waarbij je links van andere websites naar jouw website verkrijgt. Hiermee laat je zien dat andere websites jouw content waardevol en relevant vinden. Het is belangrijk om hierbij te focussen op kwaliteit in plaats van kwantiteit. Eén goede link is meer waard dan tien slechte links. Kijk daarbij niet alleen naar de domein en trust scores van de andere websites, maar kijk vooral ook naar de relevantie van die website. Heb jij bijvoorbeeld een leuk duurzaam product? Zoek dan een samenwerking met eco bloggers? 3. Haal de bezem door je links Slechte links kunnen je Domain Rating negatief beïnvloeden. Het is daarom belangrijk om regelmatig te controleren of er links op je website staan die niet relevant zijn voor jouw website of afkomstig zijn van websites met een lage Domain Rating. Verwijder deze links of vraag de website-eigenaar om deze te verwijderen. 4. Optimaliseer je website voor zoekmachines Het is belangrijk om je website te optimaliseren voor zoekmachines. Hierbij kun je denken aan het gebruik van relevante zoekwoorden voor SEO geoptimaliseerde teksten, het optimaliseren van je meta tags en het verbeteren van de technische structuur van je website. Een gebruiksvriendelijke website met een goede navigatiestructuur en laadsnelheid kan ook bijdragen aan een hogere Domain Autoriteit. Wil jij hoger scoren in Google? Als jij wilt knallen met je website, dan is We Sell Stories jouw go-to team. Onze SEO-specialisten weten precies hoe je jouw Domain Rating kunt verbeteren en hoe je hoger kunt eindigen in de zoekresultaten van Google. Wij kunnen je helpen bij het creëren van waardevolle content, het opzetten van een effectieve linkbuildingstrategie en het optimaliseren van je website voor zoekmachines. Zo zorgen we ervoor dat jouw website opvalt tussen de massa en je meer traffic en conversies genereert.

Waarom e-mailmarketing?
Waarom e-mailmarketing zo’n krachtige tool is voor bedrijven, is dat het een directe manier is om met je doelgroep te communiceren en je verkoop te verhogen. Wanneer je eenmaal het e-mailadres van iemand hebt, kun je diegene vrijwel kosteloos blijven benaderen met nieuws, aanbiedingen, vragenlijsten en meer. Dit uiteraard wel binnen wat wenselijk is en wettelijk mag. Maar je begrijpt dat het versturen van e-mail veel goedkoper is dan om te proberen diezelfde persoon keer op keer met advertenties te bereiken. Hier zijn vijf toepassingen van e-mailmarketing die je kunt overwegen voor je bedrijf: Nieuwsbrieven: Een van de meest voorkomende toepassingen van e-mailmarketing is het versturen van nieuwsbrieven naar je abonnees met het laatste nieuws over je bedrijf, zoals nieuwe producten of diensten, komende evenementen en speciale aanbiedingen. Leadgeneratie: E-mailmarketing is ook een geweldige manier om leads te genereren voor je bedrijf met behulp van lead magnets zoals e-books, webinars of gratis proefversies van producten die klanten kunnen aanvragen door hun e-mailadres achter te laten. Klantenbinding: E-mailmarketing kan ook worden gebruikt om je bestaande klanten aan je bedrijf te binden door middel van e-mails met waardevolle inhoud, zoals tips en trucs, of speciale aanbiedingen alleen beschikbaar voor bestaande klanten. Verlaten winkelwagens: E-mailmarketing is ook een doeltreffende manier om het verlies van mensen die hun winkelwagen hebben verlaten zonder te betalen, te verminderen door klanten een herinnering te sturen over producten in hun winkelwagens die ze nog niet hebben afgerekend. Retargeting: E-mailmarketing is ook een uitstekende manier om retargeting campagnes te maken door e-mails te sturen met productaanbevelingen aan klanten die recentelijk producten of diensten hebben bekeken. Als je wilt weten waarom e-mailmarketing zo’n effectieve manier is om met je doelgroep te communiceren en je verkoop te verhogen wilt weten, overweeg dan deze vijf toepassingen voor je bedrijf. Door creatief te denken over hoe je e-mails kunt gebruiken om je bedrijfsdoelen te bereiken, kun je ervoor zorgen dat je e-mailmarketingcampagnes effectief zijn. Wil je hulp of advies over het starten met e-mailmarketing? Of wil je weten waarom e-mailmarketing echt niet kan ontbreken in jouw marketingmix? Schakel onze expertise in via een vrijblijvend adviesgesprek of neem contact met ons op.

Hoe schrijf je een goede SEO tekst?
Hoe schrijf je teksten voor je website, zodat die goed vindbaar worden in zoekmachines? Oftewel; hoe kun je een goede SEO tekst schrijven? In dit artikel geven we je acht tips om jouw websiteteksten voor zoekmachines te optimaliseren. 1. Schrijf de tekst voor je lezer. Wanneer je een goede websitetekst wilt schrijven en je tekst voor zoekmachines wilt optimaliseren, ben je misschien geneigd om je tekst vol te stoppen met relevante zoekwoorden. Dat is immers een veelgehoorde tip. Maar wat nog veel belangrijker is, is dat je een goed leesbare, voor jouw lezers interessante tekst schrijft. Is je artikel leuk om te lezen? Of bevat het handige tips en nuttige informatie? Dan heb je kans dat je artikel goed gelezen wordt én online wordt gedeeld. Wanneer er vanuit andere websites naar jouw artikel gelinkt wordt, beoordelen zoekmachines je website tekst als autoriteit, waardoor je website hoger in de zoekresultaten komt. Dit wordt ook wel linkbuilding genoemd. Zorg verder voor een logische opbouw van je artikel (denk aan een inleiding, midden en conclusie), gebruik maximaal 15 woorden per zin en schrijf correct Nederlands. Ook is het handig om je artikel in verschillende alinea’s te verdelen. Hele lappen tekst zijn niet prettig om te lezen. 2. Kies de juiste zoekwoorden Je hoeft je tekst dus niet vol te stoppen met zoekwoorden; leesbaarheid staat voorop. Maar om je artikel hoog in zoekmachines te laten eindigen, is het wel belangrijk dat de juiste zoekwoorden een aantal keer in je artikel voorkomen. Maar hoe weet je wat goede zoekwoorden zijn? Door welke woorden toe te voegen krijg jij een goede SEO tekst? Nou heel simpel: welke woorden zou jij zelf in zoekmachines typen om informatie over het onderwerp te vinden? Daarmee ben je al een heel eind. Want jij kent de branche waarin je werkt en je lezers het best. Grote kans dus dat jouw lezers ook aan dezelfde zoekwoorden denken als jij zelf. Vervolgens zijn er een aantal tools beschikbaar waarmee je kunt zien op welke zoekwoorden het meest gezocht wordt en bij welke zoekwoorden je de meeste concurrentie hebt. Het liefst kies je zoekwoorden waarop veel gezocht wordt, maar waarvoor weinig concurrentie is. Enkele bekende SEO tools die je hiervoor kunt gebruiken zijn de keyword Explorer van MOZ , de keyword planner van Google Adsense (gratis) en de tool van Neil Patel. 3. Voorkom dubbele artikelen Een goed geschreven SEO tekst is een unieke tekst. Kies daarom altijd voor een uniek onderwerp voor ieder artikel. Zo voorkom je dat Google in de war raken en je artikelen onderling met elkaar concurreren. Heb je een website over koken en heb je twee tiramisu recepten die je wilt publiceren? Zorg dan in je zoekwoordengebruik dat het voor zoekmachines duidelijk is wat het onderscheid tussen de twee recepten is. Focus bijvoorbeeld één van de artikelen op ‘recept voor echte Italiaanse tiramisu’, waarin je woorden als ‘Italiaanse tiramisu’ en ‘traditionele tiramisu’ gebruikt. En schrijf het andere artikel bijvoorbeeld over een ‘snelle tiramisu’ of ‘alcoholvrije tiramisu’. Een goede manier om overlap in zoekwoorden te voorkomen is om een spreadsheet bij te houden met daarin een SEO-overzicht van al je artikelen, het onderwerp, de zoekwoorden waarop ieder artikel focust en de URL van de artikelen. Zo kun je eenvoudig terugvinden welke onderwerpen en zoekwoorden je al gebruikt hebt. 4. Kies een SEO vriendelijke titel Via de titel van je artikel kunnen je potentiële lezers én zoekmachines in één oogopslag zien waar je artikel over gaat. Hiermee weten je lezers wat ze kunnen verwachten en begrijpen zoekmachines beter bij welke zoekopdrachten ze jouw artikel moeten tonen. En wat is dan een goede SEO titel? Een titel die heel duidelijk weergeeft waar het artikel over gaat én die aan het begin het zoekwoord bevat waarop jij wilt dat het artikel op gevonden wordt. Schrijf je een artikel waarin je de nieuwste Samsung met de nieuwste iPhone vergelijkt? Kies dan bijvoorbeeld een titel als ‘Samsung X vs iPhone Z: een vergelijking’ of ‘Samsung X of iPhone Z, welke is beter?’ en dus niet een hele algemene titel als ‘Een vergelijking tussen twee mobiele telefoons’. Naast je titel kun je ook je tussenkoppen inzetten om je webtekst voor zoekmachines te optimaliseren. Via je tussenkoppen kun je synoniemen van je zoekwoorden op strategische plekken in je tekst plaatsen en dit helpt zoekmachines om je artikel te begrijpen. Daarnaast maakt het gebruik van tussenkoppen je SEO tekst lekker overzichtelijk. 5. Zet je zoekwoorden in je URL Een goede SEO tekst schrijven eindigt niet bij de tekst zelf. Ook de URL die je kiest is van belang om goed opgepikt te worden door zoekmachines. En ook hierbij geldt weer dat het belangrijk is dat de URL aangeeft waar de pagina of tekst over gaat én bevat hij de door jou gekozen zoekwoorden. Om het je bezoeker daarbij nog makkelijker te maken, is het ook slim om een goede meta-description aan je pagina mee te geven. Dit is een stukje tekst die onder je URL in de zoekmachineresultaten verschijnt. Beschouw het dus als een soort advertentie. 6. Gebruik interne links om je pagina voor zoekmachines te optimaliseren. Zoekmachines interpreteren het onderwerp van een artikel onder andere door de links die naar het betreffende artikel gaat. Dat gebeurd met name door de ‘ankerteksten’ waaronder de links geplaatst worden. Zet je een link naar een tiramisu recept onder de tekst ‘recept voor tiramisu’, dan ziet een zoekmachine dat de pagina waarnaar gelinkt wordt een recept voor tiramisu bevat. De kans is daardoor groter dat, wanneer er op ‘recept voor tiramisu’ gezocht wordt, een zoekmachine die pagina zal tonen. Plaats daarom in ieder artikel dat je schrijft één of meerdere relevante linkjes naar andere artikelen op je website. 7. De opmaak van een SEO tekst Om ervoor te zorgen dat je tekst goed gelezen en gedeeld wordt is de opmaak van groot belang. Zorg dus voor een fijne lay-out en voor relevante afbeeldingen die jouw artikel nog meer van waarde voor je lezer maken. Daarbij is het belangrijk om de afbeeldingen een naam, alt-tekst en beschrijving mee te geven die zoekmachines ook weer helpen om het artikel te begrijpen. Plaatst je dus een afbeelding bij een recept voor Tiramisu? Beschrijf dan wat je ziet op de afbeelding, bijvoorbeeld ‘lange vingers voor tiramisu’, en gebruik geen algemene namen als ‘afbeelding 1’. 8. Maak gebruik van een SEO tool in je website Is jouw website in wordpress gemaakt? Installeer dan de YOAST plugin. Deze plugin helpt jou met het schrijven van goede webteksten door te controleren hoe vaak je zoekwoord in de tekst terugkomt en door te helpen met het toevoegen van goede metadata aan je SEO tekst en afbeeldingen. Deze acht tips helpen je al een heel eind op weg om betere teksten voor websites te schrijven. We hopen dat we je hiermee op weg hebben geholpen om jouw website voor zoekmachines te optimaliseren. Wil je meer tips? Of wil je laten onderzoeken hoe jouw website voor zoekmachines verbeterd kan worden? Neem dan contact met ons op voor een SEO-scan. Heb je zelf nog andere tips die je met onze lezers wilt delen? Laat het hen en ons via de comments weten!

5 handige tips voor influencermarketing op Instagram
Influencermarketing kan op verschillende platformen plaatsvinden. Bijvoorbeeld op YouTube, Facebook, blogs én Instagram. Instagram is daarbij één van de populairste en snelst groeiende kanalen van dit moment. Maar waar moet je rekening mee houden voordat je met een influencercampagne op Instagram start? In dit blog geven we je 5 tips waarmee jij goed voorbereid aan de slag kunt. Tip 1: Kies de juiste influencers Een influencercampagne via Instagram begint bij het zoeken van de juiste influencers. Hierbij is het van belang dat je op zoek gaat naar een influencer die een groep volgers heeft die valt in jouw doelgroep. Daarnaast kan het soms lijken alsof een Instagrammer een grote groep volgers heeft, maar kan de kwaliteit van die volgers in de praktijk erg laag zijn (wie herinnert zich niet het Dotan debacle…). Het is daarom belangrijk om altijd te controleren of de volgers van een influencer wel ‘echt’ zijn. Hoe je dit doet? Dat kun je lezen in dit blog. Nadat de juiste influencers zijn gevonden, kan de campagne vormgegeven worden. Een influencer campagne is namelijk meer dan het posten van simpelweg één gesponsorde post. Dit is dan ook onze volgende tip: Tip 2: Eén Instagrampost is geen campagne Om een goed resultaat te behalen is het verstandig om meerdere contactmomenten te hebben met de doelgroep. Door meerdere keren in aanraking te komen met jouw boodschap en/of merk, wordt het als vertrouwt gezien en zal de potentiële klant eerder over gaan tot aankoop. Hierdoor is het van belang om niet één maar meerdere contactmomenten in te plannen. Op Instagram kan dit zowel via een Instagram post als Instagram stories. Zo hebben we voor FRIDAY Mascara begin 2019 een campagne opgezet waarbij er eerst awareness werd gecreëerd onder de doelgroep. Daarna is er ingespeeld op het uiteindelijke doel: conversie. Om tot conversie te komen is de campagne opgedeeld in drie fases. In fase één zijn er Instagram posts geplaatst als eerste kennismaking van de klant met het merk. Twee weken later hebben dezelfde influencers een Instagram story geplaatst met een swipe-up link. De doelgroep raakte daardoor nog meer betrokken bij het product, doordat ze meer informatie verkregen via de story en swipe-up. Voor de laatste fase plaatste de influencers wederom een Instagram post. In deze post heeft iedere influencer een kortingscode mogen weggeven, zodat hun volgers gestimuleerd werden om tot een eerste bestelling over te gaan. Om tot conversie te komen is het van belang dat de doelgroep bekender raakt met een product of dienst en er daardoor vertrouwen in krijgt. Dit vertrouwen wordt niet opgebouwd door zomaar één Instagrampost te plaatsen. Mocht je dus met Instagrammers willen werken, bedenk dan goed hoe je je campagne effectief opbouwt. Tip 3: Zorg voor passende content Als bedrijf wil je graag opvallen met je campagnes. In het geval van influencer marketing via Instagram wil je er ook voor zorgen dat de gesponsorde content past bij de content van de influencer. Bespreek daarom in samenwerking met de influencer wat je graag wilt zien in de gesponsorde Instagram post of story, maar zorg er hierbij wel voor dat de influencer ruimte genoeg heeft om de content eigen te maken. Op die manier komt de gesponsorde post meer betrouwbaar en authentiek over. Hoe geloofwaardiger de post, hoe serieuzer de volgers de post nemen. Tip 4: Verkoop je verhaal, niet je product Via Instagram marketing heb je als bedrijf de kans om jouw verhaal via influencers te laten vertellen. In een goed uitgedachte campagne promoot een influencer niet simpel een product, maar vertelt hij/zij jouw boodschap en wáárom hij/zij enthousiast is over je merk en product/dienst. Het is de combinatie van een goed verhaal en de persoonlijke ervaring ermee van de influencer wat een campagne zo krachtig kan maken. Focus dus op je verhaal en boodschap en niet simpel op het tonen van je product. Tip 5: De kosten van een Instagram campagne De laatste tip gaat over de kosten van een Instagram campagne. Natuurlijk wil je als bedrijf graag weten wat een campagne gaat kosten. Helaas kan daar niet veel over gezegd worden van tevoren. Om een goede prijs vast te stellen wordt er gekeken naar verschillende cijfers, zoals: het bereik, het engagement, het land waar de campagne plaats vindt en de niche waar de influencer zich in bevindt. Deze cijfers zijn niet bij iedere influencer gelijk, waardoor er geen vaste prijs bestaat voor een influencer campagne. Wel kunnen we je tips geven om het meeste te halen uit je campagne budget. Wij werken bijvoorbeeld regelmatig met micro influencers. In dit blog vertellen we je waarom. Eén van deze redenen is dat je in een samenwerking met een micro influencer relatief weinig budget hoeft in te zetten voor een campagne waarmee je precies jouw doelgroep kan bereiken. Daarnaast is de doelgroep van dit soort influencer vaak heel betrokken bij een post en zal jouw gesponsorde content, mits dit past bij deze influencer, geloofwaardig overkomen. Een andere manier om meer uit een campagne te halen is via Instagram adverteren. Door middel van het gericht targeten, bijvoorbeeld op de volgers van influencer zelf, kan het bereik flink verhoogt worden. Zo haal je meer uit een campagne voor relatief weinig extra budget. Laat ons je helpen Graag helpen we je het opstellen van een Instagram campagne, door middel van het vinden van de juiste influencers en het matchen van de juiste content aan jouw campagnedoelstellingen. Daarnaast geven we je graag advies over hoe je jouw budget het beste in kan zetten en kunnen wij voor jou via Instagram adverteren. Als bureau hebben wij toegang tot de pagina’s van de influencers, waardoor we gericht op hun volgers kunnen targeten. Heb je interesse in een het opzetten van een Instagram campagne of heb je naar aanleiding van dit artikel vragen? Neem dan gerust contact met ons op!

Hoe maak je een blogcampagne meetbaar?
Een blogcampagne bestaat meestal uit meerdere blogs (bij dezelfde en/of diverse bloggers) en de daarbij behorende social media berichten. Van te voren maken we duidelijke afspraken over wat er in de blogs en posts verteld zal worden en hoe en wanneer deze geplaatst worden. Maar hoe weet je vervolgens of een blogcampagne succesvol is geweest? Door het succes van alle blogs en posts in de campagne goed te meten aan de hand van KPI’s en die data te analyseren. In dit blog beschrijven we de manier waarop wij blogcampagnes meetbaar maken en naar welke variabelen, oftewel KPI’s (key performance indicators), wij kijken om de prestaties van de blogcampagnes voor onze klanten te analyseren. Onze tracking pixel Een erg bekende tool om de prestaties van een blog te kunnen analyseren is Google Analytics. Wij vragen de Google Analytics statistieken van een blog ook altijd bij de betreffende bloggers op, maar zijn wel voorzichtig om daar direct conclusies uit te betrekken. Vaak wordt er alleen gekeken naar het aantal paginabezoekers. En dat aantal is uiteraard erg interessant, maar zegt niet alles. Als bij nadere analyse blijkt dat de helft van deze bezoekers uit het buitenland kwam, terwijl de campagne gericht was op Nederland, krijg je gelijk een heel ander beeld van het succes van de betreffende blog. Wij maken daarom ook gebruik van een eigen tracking pixel die we in de branded blogs van onze campagnes laten plaatsen. Deze pixel voorziet ons van veel verschillende soorten statistieken die een nog nauwkeuriger inzicht geven in de campagneresultaten. Hieronder benoemen we de belangrijkste KPI’s die we, onder andere met behulp van deze pixel, meten en analyseren: 1. Het bereik Het bereik van een blog is natuurlijk erg belangrijk. Dit geeft aan hoeveel mensen een blog hebben gezien. We meten daarvoor zowel het aantal unieke personen dat een blog gelezen heeft (vergelijkbaar met unieke paginaweergaven in Google Analytics) als het totaal aantal keer dat een blog gelezen is (vergelijkbaar met GA paginaweergaven). Maar door alleen naar het bereik te kijken weet je niet of de bezoekers van een pagina de content daadwerkelijk interessant vinden. Daarvoor kijken we ook naar de volgende cijfers. 2. De relevantie van het verkeer Zoals hierboven genoemd is het bereik erg interessant, mits er ook wordt gekeken naar de relevantie van het bereik. Richt jij je met je bedrijf op Nederlandse markt? Dan is het bereik natuurlijk alleen maar interessant als een groot gedeelte hiervan Nederlands is. Wij kijken dan ook altijd naar waar de bezoekers van een blog vandaan kwamen. 3. Bounce-percentage, leesminuten en scrolldiepte Een volgende stap is om te kijken of de content ook daadwerkelijk interessant gevonden wordt. Dit meten we via een aantal KPI’s die aangeven hoe goed een blog gelezen is. Zo kijken we naar naar het bounce-percentage wat aangeeft hoeveel procent van de bezoekers direct weg heeft geklikt. Is dit percentage hoog? Dan sluit de content toch niet goed genoeg aan bij de lezers van de blog. Daarnaast kan het ook zo zijn dat de content in eerste instantie interessant lijkt te zijn, maar dat er gedurende het lezen is afgehaakt. Om te kijken tot hoever mensen gemiddeld op de pagina gelezen hebben kijken we naar de gemiddelde scroldiepte. Hoe hoger het percentage, des te verder de persoon door de pagina heeft gescrold. Dit is met name interessant om te weten wanneer het branded gedeelte van een blog bijvoorbeeld pas op 30% van de pagina zit. Dan is het wel zo handig om te weten hoeveel bezoekers verder hebben gelezen dan 30% van de blog. De scroldiepte zegt iets over tot hoever een persoon op de pagina heeft doorgescrold. Men kan natuurlijk ook ver scrollen, zonder een blog echt te lezen. Daarom kijken we ook naar het aantal leesminuten dat gemiddeld op een blog wordt doorgebracht. In combinatie met het aantal leesminuten krijgen we een goed beeld van de populariteit van de tekst. We kijken bij het gemiddeld aantal leesminuten naar het aantal minuten dat een bezoeker daadwerkelijk betrokken is bij een blog. Er wordt hierbij gekeken naar alle signalen die er op wijzen dat de bezoeker de pagina daadwerkelijk aan het lezen is. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het naar beneden scrollen in een pagina. Blijft een pagina dus openstaan, terwijl een bezoeker al een tijdje niet meer gescrold heeft? Dan wordt die tijd niet meegerekend. 4. Het aantal link klikken en conversies Het is dus interessant om te analyseren hoe goed de blogs binnen een campagne gelezen zijn. Wat veel van onze klanten echter ook willen weten is hoeveel daadwerkelijke aankopen of conversies het hen oplevert. Nou is dat niet voor ieder product of dienst makkelijk te bepalen. Bij een blogcampagne over een product dat ook fysiek in winkels te koop is, kunnen we uiteraard nooit achterhalen tot hoeveel aankopen een blog geleid heeft. Maar we kunnen wel iets zeggen over de interesse in het product of dienst die er via een blog ontstaan is. Wij meten namelijk hoe vaak er op een link naar een klant geklikt is. Waar de voorgaande KPI’s iets zeggen over de getoonde interesse in de hele blog, geeft het aantal klikken op de links naar een klant aan of de lezers van een blog ook interesse in het gepromote product hebben. Daarnaast is het mogelijk om die klikken verder te volgen door UTM codes aan de links te koppelen. Met de UTM code kun je via je eigen analytics programma meten welke bezoekers op je website zijn binnengekomen via welke blog en hoeveel paginabezoeken en eventueel conversies je dit rechtstreeks heeft opgeleverd. Wat wij daarnaast kunnen doen is de blogs waar de meeste conversies via gemeten worden verder promoten. Mocht je hier meer over willen weten, neem dan gerust contact met ons op! 5. Het aantal likes, shares en comments Nadat een blogpost live is gezet, spreken we met de bloggers af dat ze deze promoten via hun social media kanalen, zoals Facebook en Instagram. Naast het bereik van die posts, verzamelen we het aantal likes, shares en comments, zodat onze klanten weten hoeveel mensen op de social posts binnen de campagne hebben gereageerd. Daarnaast kunnen wij niet alleen de likes, shares en comments van de door de blogger geplaatste social post inzien. Het unieke aan de pixel die wij gebruiken is dat deze pixel het aantal shares van de blogpost over het gehele internet volgt. Wanneer een blog door wie dan ook gedeeld wordt via social media als Facebook, Pinterest of Twitter, kan dat worden ingezien door middel van deze pixel. 6. Het engagement Het aantal likes, shares en comments geven aan dat een persoon een social post interessant vindt. Maar deze cijfers op zichzelf zeggen niet zoveel. Duizend likes zijn namelijk wel veel, maar als een post door honderdduizenden mensen gezien is, is dat in verhouding niet veel. Om een beter inzicht te krijgen in het deel van de volgers van een influencer die zich daadwerkelijk betrokken voelen bij een bericht kijken we naar het engagement. Het engagement van een social media post geeft de verhouding weer tussen het bereik van een post en de gedane acties op een post. Denk hierbij aan delen, liken of reageren. Om het engagement percentage te berekenen delen we het aantal acties op een post door het bereik van de post. Het getal wat daar uit komt wordt vermenigvuldigd met 100. Daarna wordt het vergeleken met het engagement van andere posts uit dezelfde campagne of andere posts van dezelfde blogger uit eerdere campagnes. Hierdoor kan er inzicht verkregen worden in de betrokkenheid van de volgers van een blogger. We kunnen door dit verhoudingsgetal inzien of het engagement hoog of laag was. Rapportage en analyse Zoals je in deze blog leest zeggen de bovengenoemde KPI’s op zichzelf staand niet zo veel. Om echt een goed inzicht te krijgen in het succes van een campagne, kijken we altijd naar alle data bij elkaar. We Sell Stories stelt daarom na een iedere blogcampagne (of Instagram of YouTube campagne) altijd een rapport op waarin we deze KPI’s delen en toelichten. Daarbij plaatsen we de cijfers in context en leggen we uit wat zij zeggen over het succes van een campagne. Ook blijkt uit de rapportage welke stukken content uit een campagne bij welke bloggers het beste presteerden. Deze data helpen om te bepalen welke blogs we het het beste nog verder kunnen promoten (via Facebook en/of Instagram adverteren) en welke bloggers we vaker voor de betreffende klant willen inzetten. Wil je graag meer informatie ontvangen over wat wij voor jouw bedrijf kunnen doen? Neem dan contact met ons op!

Wat is een micro influencer?
Mega, macro, meso of een micro influencer. Er zijn influencers in alle soorten en maten. Maar wat voor soort influencer past nu het beste bij jouw campagne? In dit blog leggen we je uit welke verschillende soorten influencers er zijn qua bereik én waarom wij graag samenwerken met een bepaald type influencer. Het verschil tussen mega, macro, meso en micro influencers Of een influencer een mega, macro, meso of micro influencer is, is gebaseerd op bereik. Een micro influencer is een influencer met tussen de 5.000-50.000. Een meso influencer heeft een bereik tussen de 50.000 en 100.000 volgers. Een macro influencer heeft een volgers groep tussen de 100.000 en 1.000.000. En van een mega influencer is sprake wanneer deze meer dan 1.000.000 volgers heeft. Onze keuze We Sell Stories ontwikkelt campagnes met zowel micro, meso als macro influencers. Soms selecteren we influencers uit alle categorieën en soms, bijvoorbeeld wanneer we ons op een niche richten, werken we alleen met micro influencers. Dit hangt maar net af van de doelen, doelgroep en het budget van de klant. Wil je meer weten over hoe wij influencers selecteren? Kijk dan ook eens bij onze eerdere blogs. Wel werken we voornamelijk met influencers met minimaal 10.000 volgers. Vanaf 10.000 volgers kunnen influencers namelijk gebruik maken van de swipe-up functie in hun Instagram stories. Dit maakt het zowel mogelijk om gesponsorde blogs en vlogs via Instagram te promoten als om, via onze tracking links, naar de website van de klant te linken. Drie redenen om met micro influencers samen te werken Het verschil van tussen de genoemde type influencers zit hem dus in hun bereik. En aangezien je vaak een zo hoog mogelijk bereik wilt behalen, kan het zijn dat je als snel de vraag stelt waarom je met micro influencers zou samenwerken, als je via hen minder mensen bereikt dan via meso of macro influencers? Is dat alleen vanwege de lagere kosten? Nee, er zijn meerdere redenen waarom een campagne met micro influencers interessant kan zijn. 1. Veel content Allereerst is het voordeel van een campagne met voornamelijk micro influencers dat je met hetzelfde budget veel meer soorten content bij meer verschillende influencers kunt laten produceren. Zo kun je je doelgroep vanuit diverse hoeken benaderen, wat heel effectief kan werken: “Als iedereen het er over heeft, zal het wel goed/leuk/interessant zijn”. Een voorbeeld van een dergelijke micro-influencercampagne is de campagne die wij voor een vegan verzorgingslijn van Kruidvat ontwikkeld hebben. Hierbij werkten we samen met 11 vegan influencers met een bereik van 5.000 tot 35.000 volgers per influencer. 2. Nederland is relatief klein Nederland is maar een relatief klein land. Hier, en in Vlaanderen, kun je door de inzet van micro-influencers al een groot deel van jouw doelgroep bereiken. Terwijl je in landen als de VS of Duitsland al vaak met meso of macro influencers moet werken om enigzins op te vallen. Richt jij je dus op de Nederlandse of Vlaamse markt? Bedenk dan goed of het wel nodig is om een influencer met een mega bereik te vinden. 3. Micro influencers zijn vaak niche influencers Tot slot is een laatste groot voordeel van het werken met micro influencers dat zij vaak in een bepaalde niche opereren. En dit is om de volgende drie redenen interessant: a. Geloofwaardigheid Een micro influencer richt zich dus vaak op een niche. Denk hierbij bijvoorbeeld aan influencers waarbij de focus ligt op een groen en duurzaam leven. Alle content die zijn produceren, valt dan ook binnen deze niche. Wanneer jouw product of dienst binnen dezelfde niche valt, kun je middels een campagne met dergelijke influencers veel impact behalen. Bij micro influencers wordt jouw boodschap namelijk binnen een relevante context geplaatst. Hierdoor komt de aanbeveling die wordt gegeven in de post geloofwaardig over, waardoor volgers eerder geneigd zijn te luisteren naar deze aanbeveling. b. Het bereiken van een relevante doelgroep Micro influencers bereiken, in tegenstelling tot influencers met een heel groot bereik, personen die interesse hebben in de niche waar deze micro influencer zich in bevindt. Als bedrijf is het zeer interessant om met micro influencers samen te werken. Micro influencers hebben namelijk een doelgroep die aansluit op de doelgroep van jouw bedrijf. Op die manier bereik je met een campagne met deze influencer precies de relevante doelgroep voor jouw bedrijf. c. Het engagement van een micro influencer Doordat de volgers van een micro influencer geïnteresseerd zijn in de niche waarin de influencer zich bevindt, is deze volger ook meer betrokken bij een post. Deze volgers zijn vaak eerder geneigd om een post te liken en er op te reageren, dan volgers van een meso, macro of mega influencer. Ook een post die in samenwerking tot stand is gekomen, zal meer betrokkenheid krijgen. Wil je meer weten over de mogelijkheden voor samenwerken met micro influencers? Neem dan gerust contact met ons op.

Bloggers gezocht? Zo selecteer je de juiste influencers
Met een steeds groter wordend influencerlandschap, wordt het steeds lastiger om de juiste influencers te vinden voor jouw merk of campagne. Heb jij je al wel eens suf naar YouTubers, Instagrammers of bloggers gezocht? Voor je het weet heb je een waslijst aan potentiële kandidaten. Maar hoe selecteer je nou de juiste influencers voor jouw merk? Wanneer wij influencers selecteren voor één van onze klanten, kijken wij naar de volgende elementen: match, doelgroep, bereik en engagement. Is er een goede match tussen de influencer en het merk? Influencermarketing en branded content werken het beste wanneer er een goede match is tussen het te promoten product en de context waarin dat gedaan zal worden. Het promoten van een kinderwagen via het Instagram account van een mamablogger met een baby is veel geloofwaardiger en effectiever dan het promoten van een kinderwagen bij een mamablogger van wie de kinderen al weer even uit de luiers zijn. Let er dus goed op dat een influencer zelf ook echt enthousiast is over jouw product en of het geloofwaardig is dat hij/zij erover blogt of vlogt. Welke doelgroep wil je bereiken? Werk samen met influencers van wie de volgers met jouw doelgroep overlappen én via kanalen waarop jouw doelgroep zich bevindt. Richt je je op jongeren? Dan kan een samenwerking met een YouTuber heel interessant zijn. Maar wil je vooral de 35+ vrouw bereiken, dan zijn bloggers met een passende doelgroep op Facebook en Instagram. Voorbeelden hiervan zijn: De Club van Relaxte Moeders en Mom Of The Rebels, waarschijnlijk beter voor jouw merk. Verder zijn er verschillende online tools beschikbaar om een indicatie te krijgen van wat de gemiddelde leeftijd van de volgers van een influencer zijn, waar ze wonen en of ze man of vrouw zijn. Wil je dit nauwkeurig weten? Dan kun je het beste doelgroepinformatie via de influencer zelf of bij een bureau als We Sell Stories opvragen. Wat is het bereik van een influencer? Het bereik van een influencer is niet zaligmakend, zeker niet wanneer je je op een niche richt. Vaak bereik je uiteindelijk meer met een wat kleiner bereik precies in de juiste doelgroep, dan dat je met hagel schiet via een influencer met een heel groot bereik. Toch wil je natuurlijk wel voorafgaand aan een campagne weten welke bereikresultaten je kunt verwachten. En of dat opweegt tegen de vergoeding die gevraagd wordt. Vaak kijkt men, wanneer influencers of bloggers gezocht worden, daarvoor naar het aantal volgers op social media, het aantal YouTube abonnees en/of het uniek bezoek per maand van een influencer. Maar die data zeggen niet zoveel over wat het daadwerkelijke bereik van een gesponsorde post, blog of vlog zal zijn. Wij kijken dus liever naar het gemiddelde unieke bereik van een losse blogpost, het gemiddelde bereik van een post of story op social media en het gemiddelde aantal views van YouTube videos. Daarmee krijg je een veel nauwkeurigere indicatie van het te behalen bereik. Daarnaast kun je hiermee veel beter inschatten of een influencer bij jouw campagne past. Deze data zijn vaak niet openbaar beschikbaar, maar kun je wel via ons opvragen. Ook verwerken we deze standaard in onze campagnevoorstellen. Wat is het engagement van een influencer? Naast naar het bereik, kijken wij altijd naar wat het engagement op de social kanalen van een influencer is. Het engagement zegt wat over in hoeverre volgers ook bij de door jou gesponsorde blog of posts betrokken zullen zijn. Het kan veel effectiever én goedkoper zijn om met meerdere kleinere influencers (zogeheten micro influencers) samen te werken die een hoog engagement hebben dan met een hele grote influencer met een laag engagement. Tot slot is het ook verstandig om te controleren of het bereik en het engagement van een influencer authentiek is. Over hoe je dat doet, lees je terug in deze blog over het herkennen van nepvolgers. Vraag een campagnevoorstel aan We Sell Stories neemt jou het werk graag uit handen. Wij vinden de meest geschikte influencer voor jouw campagne in de zee van beschikbare influencers. En we bouwen campagnes zo op dat we meetbare resultaten met een hoge impact behalen. Daarbij kijken we goed naar de KPI’s die jij wilt behalen en de bovenstaande influencer criteria. Heb je daar interesse in? Neem dan contact met ons op en voor je het weet hebben we voor jou de beste Instagrammers, YouTubers of bloggers gezocht en gevonden!

Het belang van linkbuilding
Ieder bedrijf met een website heeft de term linkbuilding ooit wel eens voorbij horen komen. Wat het is? Vaak hebben ondernemers geen idee, waardoor ze er ook geen gebruik van maken. Terwijl het wel kan helpen om geïnteresseerde bezoekers naar je website te trekken en zo nieuwe klanten binnen te halen. Daarom geef ik in dit blog antwoord op de volgende vragen: Wat is linkbuilding? En waarom zou je als bedrijf aan linkbuilding moeten doen? Wat is linkbuilding? Linkbuilding is een manier waarmee je inspeelt op zoekmachineoptimalisatie. Hoe meer relevante linkjes op andere websites naar jouw website verwijzen, hoe hoger jouw website in een zoekmachine komt te staan. Je kunt hiervoor andere websites benaderen en simpel de vraag stellen of zij een relevant linkje willen plaatsen naar jouw website. Let op, de context waarin je de link plaatst moet dus wel relevant zijn. Als een webshop voor paardenartikelen linkt naar een website die barbecues verkoopt, ziet Google dit als een niet relevante link. Daarnaast heeft Google nog een aantal andere ‘spelregels’ als het gaat om linkbuilding. Links die niet voldoen aan deze regels, worden niet meegeteld in jouw linkbuilding netwerk. Daarnaast kan een websitebeheerder er natuurlijk ook uit zichzelf voor kiezen om een link naar jouw website te plaatsen. Dit doen ze dan omdat ze jouw website zien als autoriteit of omdat ze de door jouw aangeboden content interessant of leuk vinden. Dat is de ideale situatie als het gaat om linkbuilding. Zorg dus dat je website interessante content bevat, waar mensen graag naartoe linken. Wanneer er vaak vanuit relevante andere websites naar jouw website wordt gelinkt, gaat Google jouw website als autoriteit zien en verschijnt jouw website hoger in de zoekresultaten. En wanneer mensen jouw website hoog in de zoekresultaten zien staan, zullen ze jouw website sneller bezoeken en als belangrijk beoordelen. Het werkt dus eigenlijk twee kanten op. Waarom is dit relevant voor de website van jouw bedrijf? Het hoofddoel bij linkbuilding is zorgen dat jouw website hoog in de ranking van een zoekmachine komt te staan. Hoe hoger de website is geplaatst in een zoekmachine, hoe groter de kans dat er op jouw website geklikt wordt. Daarnaast zijn er nog een drietal voordelen voor jouw bedrijf wanneer je actief met linkbuilding aan de slag gaat: Wanneer een andere website een link plaatst naar jouw website, is dit vaak een relevante website. De bezoekers die via deze weg op je website komen, zijn vaak ook relevante bezoekers voor jouw website. Zoals eerder beschreven gaan zoekmachines, en uiteindelijk dus ook de gebruikers hiervan, jouw website zien als autoriteit. Hierdoor zijn personen geneigd om vaker informatie op te zoeken op jouw website en wordt er een relatie opgebouwd met deze bezoekers.Als laatste voordeel bouwt linkbuilding niet alleen aan relaties met potentiële klanten, maar ook bouw je hiermee aan een sterk merk voor je bedrijf. Klanten en google zien je als autoriteit, waardoor je je met jouw bedrijf positioneert in de niche waar je bedrijf zich in bevindt. Je staat hierbij dus goed in de markt tegenover jouw concurrentie. Starten met linkbuilding Maar hoe start je nu met linkbuilding? Ik heb enkele linkbuildingtips voor je op een rijtje gezet: Content, content, content, zorg dat je website interessante content bevat. Creëer de ideale situatie en zorg dat mensen naar jou willen linken.Inventariseer vervolgens op wat voor soort websites je links naar jouw website wilt hebben. Verkoop je babyartikelen? Denk dan aan mamablogs en informatieve websites voor moeders. Verkoop je reizen naar verre bestemmingen? Maak dan een lijstje met relevante blogs en websites die over verre reizen schrijven.Zoek websites binnen die categorie met een goed linkprofiel. Of een website een goed linkprofiel heeft, kun je achterhalen door o.a. te kijken naar de Domain Authority en Trust Flow. Tools als die van Moz, en Majestic kunnen je hierbij helpen.Je hebt nu een overzicht van relevante websites mét een goed linkprofiel. Het is tijd om hen te benaderen met de vraag of zij een relevant artikel met een link naar jouw website willen plaatsen (dit kan ook via een online mediabureau als We Sell Stories, die dit werk voor jou uit handen neemt).Tot slot: spreek met iedere website beheerder van te voren duidelijk af om wat voor soort linkje het moet gaan (dofollow of nofollow) en aan welke verdere eisen het artikel verder moet voldoen. Zo voorkom je dat je er voor niets tijd in steekt of dat Google je bestraft voor verkeerde linkbuilding praktijken. Wij adviseren je hier graag over. Ben je door het lezen van dit blog nieuwsgierig geworden naar welke andere manieren er zijn om meer bezoekers naar je website te krijgen? Neem dan een kijkje op onze blog!

5 schrijftips voor bloggers
Last van een writersblock? Weet je wel wat je wilt schrijven, maar kun je je er toch niet echt toe zetten? Of kun je de perfecte eerste zin maar niet vinden? Dat is heel normaal. Iedere blogger, journalist of schrijver loopt wel eens vast. Daarom heb ik enkele professionele bloggers en tekstschrijvers om schrijftips gevraagd die kunnen helpen bij het schrijfproces. Deze schrijftips voor bloggers heb ik in dit artikel voor je op een rijtje gezet. Tip 1: maak een opzet De eerste tip komt van Elsbeth, schrijfster van diverse boeken, zoals Relax mama! en eigenaresse van de bekende mamablog de Club van Relaxte Moeders. Volgens haar is het belangrijk om eerst een duidelijk beeld te hebben van wat je in je blog wilt vertellen. Het maken van een opzet kan je daarbij helpen. Het is verstandig om daarvoor goed research te doen naar het onderwerp van je nieuwe blogpost. Heb je die research gedaan? Denk dan na over de boodschap die je wilt overbrengen met je blog. Wanneer je alle nodige informatie verzameld hebt, maak je de opzet. Zo breng je structuur in de informatie die je in je blog wilt zetten. Neem bijvoorbeeld een leeg A4 en schrijf daarop alle zaken die in je blog aan bod zullen komen. Lees ze allemaal nog eens goed door en bedenk wat een goede volgorde is. Geef vervolgens ieder onderwerp een cijfer in de volgorde hoe je ze in je blog wilt hebben. Ben je tevreden over de volgorde? Dan begin je pas met schrijven en tik je één voor één ieder onderwerp af. Op deze manier kun je tijdens het schrijven van je blog jezelf volledig richten op het schrijven. Als je tijdens het schrijven te veel moet nadenken over andere dingen, is de kans groter dat je vastloopt. En wees gerust, je kunt de volgorde ook altijd nog omgooien, dus sta ook weer niet té lang stil bij je opzet. Tip 2: Ik begin vandaag! De tweede tip komt van Sanne Portman. Zij is freelance journalist en tekstschrijfster. Sanne gaf aan dat het soms lastig is om te beginnen aan je blog als je jezelf te hoge eisen stelt. Probeer daarom je mindset te veranderen. Denk niet: ‘ik moet vandaag mijn blog schrijven’, maar probeer te denken: ‘vandaag begin ik aan mijn blog’. Hoe ver je gaat komen, maakt niets uit. Hierdoor is de drempel om te beginnen met schrijven, maar ook tijdens het schrijven, niet zo hoog. Vaak is het, als er eenmaal een begin gemaakt is, makkelijker om door te gaan. Tip 3: Write like nobody is reading. Dit is de tweede tip van Elsbeth. Als je begint met schrijven, schrijf dan zonder er teveel over na te denken dat het gelezen gaat worden. Dance like nobody is watching, of eigenlijk write like nobody is reading. Schrijf dus gewoon op wat er in je opkomt en probeer niet te veel stil te staan bij hoe je dingen zegt en of je zinnen wel mooi geformuleerd zijn. Later kun je het stuk nog finetunen. Tip 4: Durf om advies te vragen. Wees ook niet bang om advies te vragen. Met het schrijven van mijn blogs vraag ik regelmatig advies van personen die meer verstand hebben over een bepaald onderwerp dan dat ik dat heb. Deze experts beantwoorden jouw vragen vaak maar al te graag. Vraag bijvoorbeeld een collega-blogger om schrijftips of vraag een vriend(in) om je nieuwste artikel na te lezen. Tip 5: Blijf oefenen. Daarnaast is goed kunnen schrijven niet iets wat je van de ene op de andere dag onder de knie zal hebben. Het schrijven van een blog zal beter gaan naarmate je het vaker doet. Blijf dus schrijven en blijf oefenen. Deze laatste tip kreeg ik van Elisabeth van alweereennieuwemoederblog. Begin met schrijven aan de hand van deze schrijftips voor bloggers. Je blog zal niet gelijk de eerste keer perfect zijn. Dat kan ook niet en dat hoeft ook zeker niet. Deze tips helpen je om te beginnen met schrijven en om in de flow te komen. Het finetunen van het artikel kan later, nadat je een stuk op papier hebt gezet. Tot slot: in februari van dit jaar schreef ik een blog over hoe je tot een goed blogonderwerp komt. Zoek je dus nog inspiratie voor een leuk onderwerp, dan adviseer ik je ook om dat blog te lezen!

Wat is een influencer?
“De eerstvolgende die ‘influencer’ als beroep heeft staan op zijn of haar LinkedInpagina schiet ik neer”. Deze uitspraak deed een collega influencermarketeer laatst. Een pittige uitspraak en natuurlijk met een knipoog gezegd. Maar ik begrijp wel wat ze bedoelt. ‘Influencer’ is geen beroep. Een influencer is letterlijk iemand die anderen beïnvloedt. Dit komt wel vaak voort uit een beroep of hobby. Denk bijvoorbeeld aan een sporter, acteur, journalist of blogger. Maar als het geen beroep is, wat is een influencer dan wel? Dat leg ik je uit in dit blog. De geschiedenis van Influencers Als je het woord influencer hoort, denk je al snel aan sociale media als Instagram en YouTube. Maar influencers bestaan al veel langer dan dat sociale media bestaan. Deze personen werden toen alleen nog geen influencers genoemd. Lang geleden waren er al personen met veel aanzien die aan een bepaald merk gekoppeld werden, om het volk ten aanzien van dat merk positief te beïnvloeden. Zo kreeg Josiah Wedgwood (bekend pottenbakker en designer) in 1760 een koninklijke goedkeuring voor zijn pottenmakerij en zette hij dat handig in voor de marketing van zijn bedrijf. En in 1800 liet Lillie Langtry (bekend actrice) zich op een verzamelkaart drukken (ookal is het niet bekend of dit tegen betaling en met haar goedkeuring was). Door de opkomst van de massamedia als radio, film en televisie kregen acteurs, actrices, atleten en muzikanten een nóg grotere bekendheid, wat het inzetten van zulke personen voor een merk alleen maar interessanter maakte. Bekende personen werden ingezet om op verpakkingen van producten te staan, in reclamespotjes te spelen en werden gebruikt voor verzamelkaarten, zoals de Panini-voetbalplaatjes, etc. Met de komst van sociale media kwam er nog een extra dynamiek bij. Via hun Instagram, Twitter of YouTube accounts hebben bekende personen nu vaak ook rechtstreeks contact met hun fans. Veel van hen, zoals de bekende YouTubers, zijn zelfs bekend geworden door hun eigen social kanalen. Een influencer is daarmee niet alleen een persoon meer die een betrouwbare uitstraling aan een merk kan geven, maar óók een zender met een eigen bereik. Wat is een influencer binnen de influencermarketing? Maar wat is een influencer nou precies in de context van influencermarketing? Als je het woord influencer opzoekt in de Dikke van Dale krijg je de volgende definitie: ‘iemand die, bv. via sociale media, invloed uitoefent op een bepaalde doelgroep’. Voeg daaraan toe dat ze zelf rechtstreeks online die bepaalde doelgroep (via een website of sociale media) kunnen bereiken en je hebt de definitie van hoe wij een influencer zien. En daarbij zeggen we dus niets over de grootte van die bepaalde doelgroep. Dat doet er in onze ogen namelijk minder toe. Influencers zijn er van groot tot klein en kunnen invloed hebben op tal van terreinen. De uitdaging is om de beste match te maken van influencer en merk volgens het onderstaande schema: Welke en hoeveel influencers je dan kiest is vervolgens vooral een kwestie van hoe groot jouw doelgroep en budget is. Een bedrijf dat vegan burgers produceert zal al een groot deel van zijn doelgroep kunnen bereiken door met één of enkele kleine of medium niche influencers te werken, zoals Wat Eet Je dan Wel (>31K Instagram volgers). Terwijl een groot rijstmerk dat bij zoveel mogelijke moeders onder de aandacht wil komen juist liever met grote bloggers, zoals de Club van Relaxte Moeders (>140K Facebook volgers), werkt. Influencers vinden Nu je een antwoord hebt op de vraag “Wat is een Influencer?” en je wat meer weet over hoe je kunt bepalen welke influencers bij jouw merk passen, is de volgende vraag natuurlijk hoe je die influencers vindt? Dit is een behoorlijke klus, zeker omdat er naar schatting alleen al in Nederland ongeveer 15.000 influencers zijn die samenwerkingen aangaan met bedrijven. Daarnaast is het belangrijk om niet alleen te kijken naar of er een goede match tussen jouw merk en een influencer is, maar ook naar zaken als engagement en authenticiteit (check je bijvoorbeeld ook op nepvolgers?). Een influencermarketingbureau zoals We Sell Stories, helpt je hierbij. Ons doel is om de juiste influencers te vinden die het verhaal van een merk bij de juiste doelgroep met passende content en op authentieke wijze over kunnen brengen. En dat natuurlijk altijd binnen het budget en de wensen van de klant. Ben je geïnteresseerd in een samenwerking met influencers? Stuur ons dan gerust een mailtje voor meer informatie en hopelijk tot snel!

Zo kom je op leuke onderwerpen voor jouw blog
Als blogger is het soms lastig om iedere keer met een nieuw onderwerp te komen voor je blog. Soms ontbreekt het gewoon aan inspiratie. Ik ben daarom voor jou op zoek gegaan naar gouden tips voor hoe je op goede blogonderwerpen komt. Hiervoor sprak ik met blogster Bettina Neseker, van de bekende blog voor mama’s in de stad: CITYMOM. Zij kwam met de onderstaande vijf tips. De 5 tips voor bloginspiratie van Bettina 1. Sta stil bij de dingen die jij jezelf afvraagt in het dagelijkse leven. Bettina’s eerste tip om inspiratie voor een blog te krijgen is om alle vragen op te schrijven die jij jezelf stelt in het dagelijkse leven. De meest simpele vragen kunnen hierbij al leiden tot een goed blogidee. Ga eens na, welke vragen heb jij jezelf al gesteld vandaag? Heb jij je bijvoorbeeld afgevraagd wat je vandaag zult eten voor de lunch? Dan ben je vast niet de enige. Wat denk je van een blog over snelle lunchgerechten voor op kantoor? Of over gezonde lunches voor kinderen? 2. Houdt een lijstje van blogonderwerpen bij in je telefoon Je weet nooit wanneer je een spontaan idee krijgt voor een blog. Houdt daarom een lijstje bij op je telefoon. Hierin kun je deze spontane ideeën bijhouden, zonder dat je daarna bang hoeft te zijn dat je ze gaat vergeten. 3. Kijk voor inspiratie op Pinterest en Instagram Sla foto’s op in Pinterest en Instagram die inspiratie geven voor een nieuw blog. Vind je bijvoorbeeld een foto van een mooi land waar je graag over wilt schrijven, een lekker recept of komt er een toffe DIY voorbij, sla de foto’s daarvan dan op. Zo heb je later, als je even geen inspiratie meer hebt, een map met opgeslagen foto’s. Het product, de DIY of bijvoorbeeld het recept kan zorgen voor inspiratie voor een leuke eigen blogpost. 4. Kijk voor inspiratie op buitenlandse blogs Buitenlandse bloggers schrijven meestal toch net over andere onderwerpen dan Nederlandse bloggers. In sommige gevallen lopen ze misschien zelfs net iets voor. Buitenlandse blogs kunnen op die manier een grote inspiratiebron voor blogonderwerpen zijn. Om bij te houden welke (voor jou relevante) blogs gepubliceerd worden, kun je een programma gebruiken zoals Feedly. Met dit programma kun je in één overzicht alle nieuwe blogpost verzamelen en structureren die jij interessant vindt. 5. Maak gebruik van buzzsumo Met buzzsumo kun je verschillende soorten blogs, content en onderwerpen analyseren. Hiermee vind je interessante informatie over welke onderwerpen wel en niet goed scoren op het gebied van engagement. Je kan hierbij een overzicht zien van de betrokkenheid per blog, maar ook de betrokkenheid op Facebook, Instagram, Pinterest en Reddit. Met behulp van deze tool zie je welke onderwerpen goed aanslaan, dus welke onderwerpen interessant zijn om over te schrijven. ‘Je kan hier bijvoorbeeld denken, hoe kan ik deze blog beter schrijven of hoe kan ik het anders doen?’, aldus Bettina. Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt. In een volgend blog zal ik verder ingaan op hoe je alle leuke ideeën die je met de bovenstaande tips verzameld hebt uitwerkt tot goede blogs. Heb jij zelf nog inspiratietips voor het bedenken van leuke blogonderwerpen? Deel ze met ons via Facebook of Instagram en misschien leiden die weer tot leuke blogideeën!

6 tips om nepvolgers op Instagram te herkennen
We kunnen het er niet vaak genoeg over hebben: een influencercampagne staat of valt bij authenticiteit. Niet alleen qua inhoud maar ook qua volgers. Het is belangrijk dat deze grotendeels binnen de door jou beoogde doelgroep vallen. En je wilt natuurlijk alleen échte volgers bereiken. Je hoort immers regelmatig dat influencers nepvolgers op Instagram inkopen. Wie herinnert zich Dotan en zijn nepfans niet? Maar hoe herken je nepvolgers op Instagram? Wij hebben enkele tips voor je op een rij gezet. 1. Begin bij de basis: het aantal posts vs het aantal volgers. Heb je een influencer gevonden die je aanspreekt? Schrijft de influencer over onderwerpen die bij jouw merk aansluiten? En lijkt hij/zij een interessant bereik en engagement te hebben? Check dan allereerst eens wanneer iemand gestart is met zijn/haar Instagram kanaal. Een authentiek bereik opbouwen kost immers tijd. Heeft iemand meer dan 20K volgers, maar is diegene ook al jaren geleden gestart? Dan ziet dat er prima uit. Is iemand echter pas twee maanden actief, maar heeft diegene al meer 5K volgers? Dat klinkt niet erg geloofwaardig. 2. Bekijk de reacties. Over het algemeen zullen nepfans comments achter laten die korter zijn dan vijf woorden. Scroll dus eens door iemands Instagram feed heen. Zie je veel comments die alleen bestaan uit emoticons of opmerkingen als ‘nice picture’? Die zullen dan al snel van ófwel nepfans komen ófwel van andere accounts die op heel veel posts reageren in de hoop dat het hen zelf volgers oplevert. Beide dus geen relevant bereik voor jouw influencercampagne. Let wel dat er ook een onderscheid zit tussen jonge en oude volgers. Wil je met influencers werken die veel tieners bereiken? Dan zal het je opvallen dat hun volgers al sneller met emoticons dan met woorden reageren. Staar je hier dus ook weer niet blind op. 3. Controleer welke volgers als eerste reageren. Kijk eens naar wie er als eerste op de gesponsorde posts van een influencer reageert. Zijn dat steeds accounts van andere influencers? Dan bestaat er de kans dat de betreffende influencer in een ‘Instagram pod’ zit. Een Instagram pod is een groepje van influencers die de afspraak hebben gemaakt om op elkaars posts te reageren om zo hun bereik en engagement te verhogen. Op zich hoeft dit niet erg te zijn, want die likes en comments zorgen er ook weer voor dat Instagram een post aan meer mensen toont. Zie je echter dat bijna alle reacties van andere influencers komen? Dan kun je je afvragen of een samenwerking met deze influencer voor jou wel zo interessant is. 4. Check de taal. Het is om twee redenen interessant om eens te kijken naar in welke taal er op een influencer gereageerd wordt. Allereerst kun je zo een beeld krijgen van waar de volgers van een influencer vandaan komen. Richt jij je op Nederland? Maar wordt er bij een influencer veel in het Duits of Engels gereageerd? Dan kan het zijn dat er onvoldoende een match is om een samenwerking met deze influencer aan te gaan. De tweede reden dat taal interessant is, is omdat veel van de zogenaamde bots die nepreacties plaatsen, reageren in het Engels. Dus zie je veel opmerkingen als “Very nice”, “What a lovely pic”, etc? Dan is er een kans dat deze van nepvolgers komen. 5. Onderzoek volger herkomst en demografie. Dit sluit aan op het vorige punt: het is voor jou belangrijk om te weten of iemands volgers geografisch tot jouw doelgroep behoren. Ook zijn nepaccounts vaak geen Nederlandse accounts. Maar hoe check je uit welke land iemands volgers komen? Dit kan op drie manieren: Bekijk handmatig diverse volgers van influencers en kijk of je kunt zien waar ze vandaan komen. Neem contact op met de betreffende influencer of zijn/haar agency en vraag screenshots op van zijn/haar doelgroep. Schakel de hulp in van een influencer marketing bureau als We Sell Stories. Wij hebben een database en tools tot onze beschikking waarmee we de demografie, interesses én de authenticiteit van de volgers van een influencer kunnen controleren. Via deze drie methodes kun je overigens ook de leeftijd en het geslacht van de volgers van een influencer achterhalen. Ook super belangrijk om te weten voordat je een samenwerking met een influencer op Instagram start! 6. Analyseer de toename in bereik. Een influencer die nepvolgers heeft ingekocht zal in een korte tijd heel veel nieuwe volgers erbij hebben gekregen. Een voorbeeld hiervan zie je in de onderstaande grafiek. Je ziet hierin de toename in het aantal volgers tussen april 2017 en september 2018 van een Nederlandse blogger. Deze kwamen wij laatst tijdens een analyse tegen en vonden wij wel heel interessant om te delen. Je ziet dat het bereik van deze influencer in een jaar tijd heel geleidelijk van net iets onder de 20K naar net iets daarboven is gestegen. Heel natuurlijk dus. Ook kleine sprongetjes kunnen vaak goed verklaard worden door winacties en dergelijke. Maar dan zie je in de zomer van 2018 opeens twee opvallende sprongen. Daarbij konden wij zien dat er op één dag in juli 2018 een toename was van precies 5.000 volgers. Dat deed bij ons de alarmbellen rinkelen. We hebben deze influencer dus ook niet verder benaderd voor een samenwerking. De groei in het aantal Instagram volgers van een specifieke influencer is niet iets wat je zelf in Instagram kunt zien. Maar gelukkig zijn er genoeg influencerbureaus en tools die je hierbij kunnen helpen. Je kunt altijd vrijblijvend contact met ons opnemen als je vragen over dit onderwerp of over een specifieke influencer hebt. Ook horen we het graag als we je kunnen helpen met het opzetten van een authentieke influencercampagne. Tot slot: kun je influencers nog wel vertrouwen? Ja, gelukkig wel! Door alle negatieve berichten over massavolgers, nepfans en Instagram pods, zou je best wel eens het vertrouwen in influencermarketing kunnen verliezen. Gelukkig weten wij uit ervaring dat er nog steeds heel veel mooie influencers zijn met trouwe authentieke volgers. En we begrijpen de verleiding waarmee influencers geconfronteerd worden ook best. Bureaus en adverteerders leggen soms een flinke druk op influencers. “We willen pas met je werken als je meer dan 10.000 volgers hebt!” horen veel startende bloggers en vloggers. Als je dan bedenkt dat deze influencers hier hun brood mee proberen te verdienen, begrijp je dat de verleiding om deel te nemen aan pods of om volgers te kopen best groot is. Door alle aandacht die hier de laatste tijd naar is uitgegaan, zien we dat ook influencers steeds meer begrijpen dat een authentiek bereik vele malen belangrijker is dan een groot bereik. En doordat wij dit als bureau streng controleren, weten ze ook dat de boodschap is veranderd van: “Je moet minimaal XX aantal volgers hebben!” naar “We werken alleen met influencers met authentieke en betrokken volgers.” Voor vragen en meer informatie: mail ons op info@wesellstories.nl

5 Redenen om samen te werken met (mama)bloggers
Onlangs vroeg iemand aan mij waarom hij zou moeten samenwerken met mamabloggers. Een goede vraag! Waarom samenwerken met mamabloggers? Nu kon ik antwoorden dat samenwerken met (mama)bloggers slim is, omdat mijn ervaring dat nou eenmaal leert. Maar… daar kon hij natuurlijk niet mee aankomen bij zijn managers. “Loes zegt het, dus het is zo” werkt helaas alleen bij mijn neefjes en nichtjes. En daarom ben ik voor hem op zoek gegaan naar een wetenschappelijk antwoord. Onderstaand vind je mijn bevindingen. Ik hoop dat jij hier ook wat aan hebt! 1. Mond-tot-mond reclame Een blogcampagne is een uitvergrote online vorm van mond-tot-mond reclame. Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat mond-tot-mond reclame, waarbij vertrouwde bronnen van gelijkgestemde personen een product aanraden, tot twee maal meer verkopen lijdt dan puur adverteren. Daarnaast blijkt dat nieuwe klanten die via mond-tot-mond reclame binnen komen een 37% hogere retentiegraad hebben. 2. Veel en diverse soorten content Door verschillende influencers in te zetten, bereik je je klant vanuit verschillende hoeken, waardoor die een steeds positiever gevoel bij je merk krijgt (“als iedereen hier over praat, zal het wel top zijn”) en versterk je je campagne. 3. Influencermarketing is kostenefficiënt Met een bloggercampagne via meerdere kleine tot middelgrote bloggers bereik je een groot publiek precies in jouw doelgroep, met veel verschillende artikelen en uitingen, zonder dat hier de hoge kosten tegenover staan die grote mediamerken rekenen. 4. Native advertising is hot Uit onderzoek blijkt dat 70% van de internetgebruikers via originele content informatie over een nieuw product wil krijgen in plaats van via traditionele advertenties. 5. Linkbuilding Het helpt bij de Search Enging Optimalization (SEO) van je website. Naast dat influencer marketing helpt bij het bouwen van merkbekendheid en het verkopen van je dienst of product, helpt het je ook bij je zoekmachine ranking. Met name wanneer er gekozen wordt voor veel verschillende uitingen. En wat is dan het voordeel om via We Sell Stories een (mama)blogcampagne uit te zetten? Wij kunnen jou en je collega’s een hoop werk uit handen nemen; We hebben een groot netwerk aan (mama)bloggers en weten precies wat hun bereik, engagement en tarieven zijn én over welke onderwerpen ze schrijven, hoeveel kinderen ze hebben en hoe oud die zijn, waar ze wonen, etc. Zo vinden we de best passende influencers voor jouw campagne; We adviseren je vanuit onze ervaring en expertise graag over de beste strategie; We tracken al onze campagnes uitgebreid via handige tools, zodat we ze tijdig en slim bij kunnen sturen, en; We rekenen hele scherpe tarieven. Interesse? Mail naar info@wesellstories.nl of bel ons via 030 320 0443. Hartelijke groet, Loes

De kracht van een influencer review
Voorafgaand aan een branded content of influencer review campagne maak je een inschatting van de verwachte resultaten. Op basis van eerdere resultaten weet je redelijk wat je kunt verwachten, maar toch blijft het spannend. Je richt je immers op mensen. Wordt iets opgepikt of niet? Deze week werden we weer heel aangenaam verrast met de CITYMOM review TRIED & TESTED; GPS HORLOGE VOOR JE KIND + WIN ER EEN!! In deze sponsored review schrijft influencer Bettina van CITYMOM over haar ervaringen met een GPS horloge van One2Track.nl. De blog ging zoals altijd gepaard met leuke persoonlijke foto’s van Bettina en haar dochtertje en werd gedeeld via social media. En dat was een geweldig succes! Via Facebook heeft de post heeft in twee dagen tijd al 430 reacties en 186 likes opgeleverd 🙂 . Voor een blogger met 11k volgers is dat een heel mooi resultaat. En het aantal blijft groeien. Bekijk hier de actuele cijfers van de facebook post. En zoals je merkt noem ik hier met name het resultaat in interacties van deze influencer review en niet het behaalde bereik. Het aantal interacties geeft namelijk veel meer aan in welke mate een persoon echt interesse heeft in de post en het daarin genoemde product. Een groot bereik is voor de naamsbekendheid uiteraard ook heel fijn, maar dat volgt vanzelf wel vanuit de interacties en verdere word of mouth. En wat is nou het succes van deze specifieke influencer review campagne? Dat blijft altijd een beetje giswerk, maar je je ziet wel dat de mix van een populaire blogger, een persoonlijk verhaal, mooie afbeeldingen, een goed product én een winactie een goede kans op succes geeft. Op de hoogte blijven van meer blogcampagnes en hun resultaten? Meld je dan aan voor de We Sell Stories nieuwsbrief (zie zijbalk). Meer info over CITYMOM vind je hier. Hartelijke groet, Loes

Even kennismaken met… Bettina van CITYMOM.nl
Even kennismaken met… Bettina van Citymom.nl In de blogserie ‘even kennismaken met…’ introduceren we je graag met de mensen achter de blogs waarmee we werken. Vandaag in de spotlight: Bettina, hoofdredacteur van mamablog CITYMOM. We vragen haar het hemd van het lijf over haar blog, haar gezin en over welke plannen ze met CITYMOM heeft. Woonplaats: Amsterdam Huisgenoten: vriend, dochter Bobbi en zoontje Fitz Allereerst… waarom CITYMOM? Toen ik eind 2011 zwanger was, kwam ik in de voor mij nieuwe wereld van moeders (to be). Ik woonde al 12 jaar in Amsterdam maar had geen idee waar de crèches in mijn buurt zaten of waar ik een goede zwangerschapscursus kon volgen. Lange internetzoektochten verder was ik nog steeds niet veel wijzer maar wel een idee rijker. Mijn zwangerschap leverde een prachtige dochter op en was de geboorte van het idee voor CITYMOM. Ik wilde overzicht brengen door middel van een City Guide waar je alle dienstverleners en kindvriendelijke plekken in de stad kan vinden. Begonnen met Amsterdam en daarna uitgebreid naar Utrecht en Den Haag. Naast de City Guide begon ik met bloggen omdat ik zoveel leuke dingen tegen kwam voor moeders en ik dacht misschien ook wel handig om op die manier bezoekers naar mijn City Guide te trekken. Ik bleek het bloggen echt heel leuk te vinden waardoor ik dat steeds vaker ging doen en van 1 blog per week naar een dagelijkse blog ging. Inmiddels plaatsen we zelfs twee maal per dag een blog, mede dankzij de hulp van een team van 12 gastbloggers. CITYMOM is zonder dat het in eerste instantie mijn bedoeling was uitgegroeid naar een lifestyleblog waar ik maandelijks meer dan 45.000 moeders inspireer. Van te voren nooit zo bedacht maar ik vind het te gek dat het zo is gelopen. Waarmee probeer jij met CITYMOM onderscheidend te zijn? Ik probeer wel zo veel mogelijk te schrijven over merken of producten die nog niet bij iedereen bekend zijn, dus echt te speuren naar de leukste nieuwste dingen en dit als eerste te brengen. Wat ik plaats is echt een gevoel, als ik het maar mooi en leuk vind. Daarnaast is de combinatie van lifestyle (mom musthaves, kindermode, kinderkamers) met tips voor kindvriendelijke reizen en hotpsots heel goed. De blog is afwisselend, informatief en vermaakt! Wat is je meest bijzondere ervaring met CITYMOM tot nu toe? Ik denk wel de reizen die ik mocht maken voor CITYMOM. De meest bijzondere is een reis die ik onlangs maakte met mijn dochter naar Ibiza waar wij een week naar een moeder-dochter yoga retraite zijn geweest. Het was zo’n magische en bijzondere week, en dan ook nog eens op mijn lievelingseiland en voor CITYMOM dus werk! Het idee dat ik moeders kan inspireren met deze reis vind ik echt heel erg leuk. Ik heb mij daar iedere dag zo gelukkig gevoelt, ik heb de leukste baan die er is! Wat staat er nog in de planning voor CITYMOM? Momenteel ben ik met iets super leuks bezig maar daar kan ik helaas nog niks over gezeggen omdat het nog heel pril is! Dus mocht je daar meer over willen weten t.z.t. dan moet je vooral mijn instagram account in de gaten houden. Verder wil ik echt beginnen met het uitbouwen van CITYMOM Designs, ik wil producten gaan ontwerpen en maken. Door de geboorte van mijn zoon in 2016 is dat even op een lager pitje komen te staan maar nu Loes van We Sell Stories mijn sales doet en ik een content manager heb, kan ik mij op dit soort nieuwe creatieve projecten gaan richten waar ik veel zin in heb! Kun je wat vertellen over jouw ervaring met brand ambassadorship? Ik ben o.a. brand ambassador voor Stokke, eigenlijk sinds de start van CITYMOM al. Stokke is een merk wat erg goed bij mijzelf past en dus bij mijn doelgroep. Ieder nieuwe product van Stokke wordt hier thuis getest en mijn ervaringen deel ik met mijn lezers en volgers op social media. En tot slot: waar zou je heen willen als je nu op vakantie zou kunnen? Ik wil zeker nog een keer voor een lange tijd weg. Reizen naar andere landen en culturen is zo leerzaam, niet alleen voor jezelf, maar juist ook voor je kinderen. Ik vind reizen het leukste wat er is, dus dit gaat ook zeker nog gebeuren. Er zijn nog zoveel plekken op de wereld waar ik heen wil! Een roadtrip door heel Amerika staat hoog op mijn wishlist. Maar bijvoorbeeld ook een half jaar op Bali of Ibiza wonen staat bovenaan. Samenwerken met CITYMOM en Bettina? Neem dan snel contact op.

5 Vragen aan foodblogger Puur Suzanne.
5 Vragen aan foodblogger Puur Suzanne. Na eerder interviews te hebben gedeeld met Jasper van Kookse.tv, Bettina van CITYMOM en Karen van Karenz, is het vandaag tijd voor een interview met Suzanne van Puur Suzanne. We stellen foodblogger Suzanne 5 vragen. Onder andere over hoe zij haar recepten bedenkt, wat haar meest bijzonder blogervaring tot nu toe is en waar je haar ’s nachts voor wakker kunt maken… 1. Waarom Puur Suzanne? Mijn blog is ontstaan vanuit Instagram. Ik plaatste daar ruim 4 jaar geleden regelmatig foto’s van de gerechten die ik maakte, gewoon voor de fun. Daar kreeg ik vaak de vraag: Wat is het recept? Ik dacht: als ik nou even snel een website maak, dan kan ik daar iedereen naar doorverwijzen en hoef ik niet steeds alles opnieuw te typen. Ik heb me aangemeld op wordpress.com en ben gewoon begonnen. Ik moet altijd een beetje lachen als ik dit typ maar zo is het echt gegaan. Ik had toen niet kunnen dromen dat Puur Suzanne zo groot zou worden en dat het echt mijn fulltimebaan is. Ik vind het heel leuk om mensen te inspireren om gezonder te gaan eten. Ik vind de cijfers van de groenten en fruit consumptie in Nederland nog steeds heel schokkend en doe daarom echt mijn best om zoveel mogelijk groenten en fruit in mijn recepten te verwerken. Wacht je van een courgette brownie of rijst van bloemkool? Courgette brownies – een recept van Puur Suzanne Ik hoop dat ik met Puur Suzanne een steentje kan bijdragen aan een gezonder en fitter Nederland. Naast dat ik als foodblogger veel recepten schrijf vind ik het ook heel leuk om lifestyle artikelen te delen. Dit om wat meer van mij als persoon te laten zien maar ook omdat een gezonde levensstijl meer is dan alleen eten. 2. Een recept schrijven… hoe doe je dat eigenlijk? Ik plan regelmatig kookdagen in en kook dan een aantal gerechten voor mijn blog. Soms heb ik die recepten al eerder gemaakt en staan ze als notitie in mijn telefoon. Maar soms maak ik ook gewoon iets wat in mij op komt of met de restjes die ik nog in mijn koelkast heb liggen. Nadat ik gekookt heb, zorg ik ervoor dat het gerecht mooi op het bord ligt en fotografeer het daarna. En meestal bewerk ik de volgende dag de foto’s en werk ik de recepten uit. Sinds kort ben ik begonnen met een nieuw project, namelijk kookvideo’s. Ook dit doe ik zelf, maar ik heb wel wat hulp van mijn vriend nodig voor het monteren. Ik gebruik hiervoor bestaande recepten van mijn blog. En plan dat ook echt in. Ik doe alle ingrediënten in bakjes en maak een mooie opstelling daarvan. Ik zet daarna mijn camera boven mijn salontafel met behulp van een statief. Ik kook dan het gerecht met een kookplaatje. Mijn vriend monteert daarna het filmpje. 3. Wat is je meest bijzondere ervaring als blogger tot nu toe? Dat was het koken van een kerstdiner voor een aantal vrouwen die afhankelijk waren van de voedselbank. Ik werd toen met een aantal andere bloggers gevraagd om vrijwillig mee te helpen koken. Dit was onder leiding van Peter Lute. Wij hebben echt een fantastisch kerstdiner gemaakt en de dankbaarheid van deze dames zal ik nooit vergeten. Koken voor de Voedselbank. Onder leiding van Peter Lutte. 4. Met wie zou jij graag een keer willen koken en waarom? Daar hoef ik niet lang over na te denken dat is Jamie Oliver. Die man vertelt altijd zo enthousiast en zijn gerechten zijn heerlijk! En daarnaast vind ik het mooi dat hij zich inzet voor de schoolmaaltijden. Het is echt verschrikkelijk wat sommige kinderen op school te eten krijgen. Ik was daarom ook superblij (en zenuwachtig 😉 ) toen ik hem tijdens een lunch rond de presentatie van zijn nieuwste kookboek mocht ontmoeten. Op de foto met Jamie! 5. En tot slot: voor welke maaltijd of snack mogen wij jou ’s nachts wakker maken. Ik hou wel echt van slapen dus maak me liever maar niet wakker. Maar chocolade vind ik altijd een goed idee. Dus als je echt een goede chocoladereep hebt of een doosje bonbons dan mag je me wel wakker maken. Waar je Suzanne ’s nachts voor wakker mag maker (maar liever blijft ze liggen). Bekijk meer over deze food en lifestyle blog op onze pagina over Puur Suzanne. Samenwerken met deze foodblogger? Neem dan contact met ons op via loes@wesellstories.nl. En vermeld daar dan bij dat je interesse hebt in een samenwerking met Puur Suzanne. Beeldmateriaal via Puursuzanne.nl. De foto’s mogen van deze pagina mogen niet zonder schriftelijke toestemming gebruikt worden.

Lifestyle blog KARENZ.
Even kennismaken met… Karen van lifestyle blog Karenz. Kennen jullie de lifestyle blog Karenz. al? Karenz. is één van de langst lopende blogs van Nederland. Karen, de influencer achter Karenz., begon als echte lifestyle blogger, maar blogt sinds de komst van haar zoontje Robin ook veel vanuit haar ervaringen als mama. Via dit interview laten we jullie graag met haar kennismaken. Woonplaats: Zandvoort Huisgenoten: Mijn man Mark, onze zoon Robin van 1, kat Bada Bing en Cookie de hond. Vertel, waarom Karenz.? Eigenlijk ben ik in 2001 al met bloggen begonnen. Destijds was ik echt een van de eerste bloggers en had ik een lifestyle blog. Ik plaatste columns over mijn leven. Dat was toen nog heel erg een Sex & the City leven. Ik was een single vrouw met een bloeiend sociaal leven en een interessante carrière in de media. Toen ik mijn man tegenkwam, had ik niet meer zo veel zin om alles uit mijn leven te delen. Toch bleef het bloggen trekken en een paar jaar later begon ik op aanraden van vriendinnen die in de pr en media werkten een lifestyle magazine. Zij klaagden dat ze de ‘oudere’ doelgroep moeilijk konden bedienen, dus ik ben eigenlijk in dat gat gesprongen. In eerste instantie plaatste ik ‘algemene’ blog artikelen en reviews. Langzamerhand begon ik toch weer persoonlijke blogs te delen en ik merkte ook dat die veel beter gelezen werden en dat er daarop meer engagement was. Vorig jaar heb ik mijn lifestyle magazine gerebrand naar Karenz.: Een persoonlijke life (style) blog. Ik plaatst nog steeds algemene blog artikelen, maar dan wel vanuit een persoonlijke invalshoek. Er zijn ontzettend veel blogs in Nederland, ik denk ook dat dat de enige manier is waarop je je nog kunt onderscheiden: Met je eigen persoonlijkheid. Voor wie schrijf jij je blogs? Over het algemeen schrijf ik voor vrouwen zoals ik zelf: Vrouwen die werken, in zekere mate ambitieus zijn, maar eventueel ook een gezin hebben. Ik schrijf wat ik zelf leuk vind om te lezen. Dus ik denk dat vrouwen die qua levensstijl overeenkomen met de mijne zich ook beter in mijn blogs kunnen vinden. Al word ik ook wel gelezen door vrouwen zonder gezin, of juist 60 plussers. Die zijn natuurlijk ook van harte welkom. Er is vast wel content te vinden die zij leuk vinden om te lezen, want mijn blog is nog al divers. Ik heb geen duidelijke niche qua onderwerpen. Doordat ik ook vrij open ben geweest over onze adoptie en wat daaraan vooraf ging, word ik ook goed gelezen door mensen die bezig zijn met kinderen krijgen of een adoptietraject in willen gaan. Ik vind het fijn dat ik veel mensen heb kunnen helpen en dat ik vaak mailtjes krijg met vragen en/of opmerkingen daarover. Wat dat betreft is mijn blog ook weer niet een niets aan de hand blog waar nooit wat verdrietigs gebeurt. In eerste instantie is het een feel good blog, maar ik heb wel een duidelijke mening over dingen en behandel ook zeker onderwerpen waar je niet blij van wordt. Wat is je meest bijzondere ervaring als blogger tot nu toe? Moeilijk om daar tussen te kiezen. Ik doe een top 3 omdat ik geen keuze kan maken: 1) Dat ik mensen heb kunnen helpen, steunen en inspireren. 2) Dat ik van mijn hobby mijn full time beroep heb kunnen maken. 3) Mooie samenwerkingen zoals een ANWB cursus met een aantal volgers, als eerste de Kerst Allerhande mogen bekijken om daar een artikel over te schrijven en prachtige kinderwagens die ik samen met mijn zoon mocht testen. Wat voor soort gesponsorde samenwerkingen werken volgens jou het beste? Ik geloof in heilig in native advertising. Commerciële content moet niet te erg opvallen als commercieel. Het werkt het beste als een blog ook geschreven had kunnen worden, zonder dat je er voor betaald had gekregen. Bovendien… het voordeel van persoonlijke blogs ten opzichte van andere media typen is dat de boodschap van een bekende komt voor de lezer. Veel lezers komen dagelijks even bij je op bezoek en zien je als een soort vriendin waarmee ze een kopje koffie drinken. Als een vriendin jou iets aanraadt, dan zal je het eerder aannemen dan als je een gewone advertentie ziet of hoort. Daarom geloof ik ook dat een persoonlijke blog qua advertising beter is dan alle online magazines. Daar zit vaak niet een duidelijk gezicht achter. Vooral niet als er tig gast bloggers zijn waar de lezers niets mee hebben. Ik ben dan ook blij dat ik de overstap heb gemaakt naar Karenz. En tot slot, als jij Sinterklaas een verlanglijstje zou mogen sturen, wat wil jij dan in je schoen? Ik ben nog al dol op kleding, dus kleding van mijn favoriete merken Anecdote, Amator, Maison Scotch en American Vintage is altijd welkom. Maar ook mooie design spullen in huis daar gaat mijn hart sneller van kloppen. Maar als blogger ben je enorm verwend, je krijgt al zo veel mooie en leuke spullen dat ik serieus verder even niets kan bedenken. Bekijk meer over deze lifestyle blog op de website karenz.nl. Samenwerken? Neem dan contact met ons op via loes@wesellstories.nl. En vermeld daar dan bij dat je interesse hebt in een samenwerking met Karenz. Beeldmateriaal via Karenz.nl. De foto’s mogen van deze pagina mogen niet zonder schriftelijke toestemming gebruikt worden.

Fantastische last minute kortingen op Back to School content marketing
Fantastische last minute kortingen op Back to School content marketing De komende weken staan in het teken van Back to School. Aanstaande maandag gaat Regio Midden weer naar school, gevolgd door Zuid en Noord in de weken daarna. Voor ons een perfect moment om op in te spelen met sponsored content. Terug naar school en kantoor betekent immers vaak nieuwe kleding, schoolspullen, lunchtrommels en lunchideeën voor de kids. En natuurlijk hippe nieuwe outfits, een knipbeurt en misschien wel een nieuwe tas of schoenen voor mama 🙂 . Om het helemaal leuk te maken hebben we tijdelijk fijne last minute kortingen voor je bij enkele content creators in ons influencer netwerk. De kortingen lopen op tot wel 40% op de reguliere prijs voor een sponsored blog. Neem bijvoorbeeld het Koopje van de Week bij mamagoeshere.com af tegen 58% van de reguliere prijs. Of wat dacht je van 20% korting op een sponsored blog bij CITYMOM, Moeders.nu, Lifesabout.nl, The Mommy Diaries, Mommyhood, Mamablogger.nl. Tot slot ontvang je nu maar liefst 40% korting op een gesponsorde blog bij Kookse.tv! Deze last minute actie geldt tot 31 augustus 2017. En waarom sponsored content bij influencers ook al weer een goed idee is, lees je in het artikel ‘5 Redenen om samen te werken met (mama)bloggers‘. Voor meer info mail je met loes@wellsellstories.nl of bel je naar +31 (0)30 320 0443. Hartelijke groet, Loes

Nieuw bij We Sell Stories: mamabloggers
Nieuw bij We Sell Stories: mamabloggers Je kent We Sell Stories wellicht al als het mediabureau voor Kookse.tv en Mamagoeshere.com, maar wist je dat We Sell Stories ook met diverse mamabloggers samenwerkt? Bij We Sell Stories werken we met content platforms en influencers die dicht bij onszelf liggen. Zo voelen we goed aan waar de doelgroep behoefte aan heeft en van welke merken en producten deze doelgroep blij wordt. Daarom staan er drie thema’s centraal in onze portfolio: FOOD, TRAVEL en MAMA’s. Met mamagoeshere.com en Kookse.tv weten we al een leuk bereik met deze thema’s te creëren. De samenwerking met mamabloggers maakt het verhaal verder compleet. De mamabloggers met wie wij werken bedienen allemaal hun eigen unieke mama-doelgroep vanuit een eigen stijl en aanpak. We Sell Stories verweeft deze bloggers in effectieve mama campagnes die perfect zijn om bijvoorbeeld een nieuw product bij moeders te introduceren of om een mooie aanbieding of actie onder de aandacht te brengen. Bekijk onderstaand enkele van de mamabloggers en neem contact met ons op als je interesse hebt om een sponsored campagne bij deze influencers uit te zetten. Voormijnkleintje.nl Voormijnkleintje.nl is een online mamamagazine. Voormijnkleintje.nl is gestart door Pauline, moeder van drie, maar inmiddels bloggen er meerdere mama én papa-bloggers mee. Persoonlijke blogs over het dagelijkse leven. ‘Making memories’ is een centraal thema. Met een lach of een traan, maar vooral ook met een knipoog. Lees meer… Alweer Een Nieuwe Moeder Blog Alweereennieuwemoederblog.nl is de blog van mama Elisabeth, 35 jaar. Elisabeth is voedingsdeskundige, heeft een zoontje van 2,5 jaar en is zwanger van de tweede. Ze vind alles wat met het moederschap te maken heeft leuk en besloot daarom om een mamablog te beginnen. En met succes! Lees meer… Moeders.nu Moeders.nu is een platform voor moeders. Met alles rond de opvoeding van baby’s, peuters, kleuters en pubers. Over gezinsfinanciën, vakantie, verjaardagen, werk en gezin, opvoeding, vriendschap, relaties en meer. Verschillende auteurs leveren een bijdrage aan het platform. Over informatieve artikelen over bijvoorbeeld zindelijkheid, zwangerschap of alcohol bij pubers, maar ook met persoonlijke mamaverhalen. En sinds kort is er zelfs een moeders.nu app. Super handig voor iedere moeder. Lees meer… Binnenkort meer!

Even kennis maken met … Jasper van Kookse.tv
Even kennis maken met … Jasper van Kookse.tv In de serie ‘even kennis maken met …’ introduceren we de mensen achter onze content platforms en blogs. Vandaag is het de beurt aan Jasper, foodie en eigenaar van Kookse.tv. Woonplaats: Breda Huisgenoten: vriendin, dochter en hond Tjik Waarom Kookse.tv? Kookse.tv is ontstaan uit een passie voor koken. Bij het zoeken van recepten liepen we er tegen aan dat online receptvideo’s vaak zo lang duurden. Meestal wel meer dan 8 minuten. En als je dan toch de hele video keek, kwam je er in minuut 7 achter dat de betreffende topchef het gerecht in een stoomoven zette… En wie heeft die nou in huis? Dat moest anders vonden we. We wilden korte, krachtige en toegankelijke receptvideo’s maken, waarbij iedereen het gevoel moet kunnen krijgen dat ze het recept ook zelf kunnen maken. Uit die gedachte is Kookse.tv ontstaan. Wat is je meest bijzondere ervaring met Kookse.tv tot nu toe? Hmmm. Die is lastig. We hebben al veel mooie dingen mogen doen. Maar het meest bijzonder was denk ik de promotiecampagne van de Oosterscheldekreeft. We zijn daarvoor langs 10 toprestaurants in Zeeland gegaan om daar hun lekkerste recepten met de Oosterscheldekreeft te filmen. Het was heel gaaf om de chef-koks in hun element te filmen en om de veelzijdige recepten te zien die zij met de kreeft wisten te maken. En het tofste was natuurlijk dat wij de gerechten mochten opeten… Wat is je favoriete keukenhulp van dit moment en waarom? Mijn nieuwe sauce staafmixer van Braun. Daarvoor werkte ik met een groot keukenapparaat. Maar voor de vele curry’s die ik maak is dit kleine apparaat veel handiger. Lekker compact en makkelijk. Voor welk gerecht mogen wij jou ’s nachts wakker maken? Oosters eten. Elk mogelijk soort. Of het nou Indiaas, Indonesisch of Thais is. Ik blijf in die keukens bijzondere smaken en combinaties ontdekken. En even kiezen: OF de eerste hap van iedere maaltijd smaakt voortaan zuur OF je kunt nooit meer in het gezelschap van anderen eten. Nooit meer in gezelschap eten. Die keuze is makkelijk, eten moet lekker smaken, ook de eerste hap. In mijn eentje eten en dan samen drinken. Samenwerken met Kookse.tv en Jasper? Neem dan snel contact op.

We zijn gestart!
We Sell Stories gaat van start! Via We Sell Stories kun je jouw product of boodschap bij de leukste content platforms laten promoten. Een goed product verkoop je met een goed verhaal. Daarom verbindt We Sell Stories invloedrijke en veelbelovende content platforms, ofwel onze content creators, met mooie merken en organisaties. Zo helpt We Sell Stories bedrijven en organisaties aan interessante nieuwe doelgroepen en pakkende content én biedt het content creators de kans om hun platform verder te laten groeien. Laat We Sell Stories weten welke doelgroep je met welke boodschap wilt bereiken. We Sell Stories zal je daarvoor, in samenwerking met de creators, een campagnevoorstel doen. Bijvoorbeeld in de vorm van één of meerdere sponsored stories, branded video’s, branded social media posts, banners, etc. De geproduceerde content kun je vaak ook voor je eigen kanalen inzetten. We Sell Stories gaat van start met de volgende platforms in haar portfolio: Mamagoeshere.com Doelgroep: hoger opgeleide, werkende ouders (vrouw, 25-45 jaar) Op Mamagoeshere.com worden de fijnste vakantietips voor gezinnen gedeeld. Hun slogan is dan ook: Vaarwel urenlang speuren, hallo vakantie! Mamagoeshere.com is eind 2016 opgericht door Carlos van Ree. Inmiddels staan er meer dan honderd verschillende accommodaties op het platform en groeit het platform met de dag. Met meer dan 12k Facebook volgers en ruim 11.000 unieke bezoekers per maand is Mamagoeshere.com de snelst groeiende travelsite voor de doelgroep hoogopgeleide ouders met jonge kinderen. Kookse.tv Doelgroep: boodschappers (vrouw, 35-55 jaar) & babyboomers (vrouw, 55-75 jaar) Lekker, makkelijk en eigentijds. Dat is Kookse.tv, hét videoplatform voor foodlovers. Met handige kookvideo’s, inspirerende recepten en slimme weetjes bereikt Kookse.tv een brede doelgroep. Met meer dan 3.900 recepten en 2.000 video’s was Kookse.tv al één van de grootste receptenwebsites van Nederland. En nu is het vernieuwd! Met een meer eigentijdse uitstraling, betere zoekfunctionaliteit, nog méér recepten en blogs én natuurlijk met de leukste branded content en advertentiemogelijkheden. Interesse in een samenwerking met één van deze platforms? Neem dan snel contact op. Over We Sell Stories We Sell Stories is opgericht door Loes Nieuwdorp. Loes heeft een achtergrond in televisie en online video. Sinds 2015 richt zij zich op het verbinden van bedrijven en content creators. Zo heeft zij de distributeur van de documentaire That Sugar Film geholpen aan promotiepartners, heeft zij sponsoren geregeld voor het Congres Duurzaam Ondernemen en heeft zij vele branded partnerships opgezet voor het video platform mamaNL. Hierdoor heeft zij een flink netwerk opgebouwd van (audiovisuele) makers, distributeurs, mooie merken en organisaties. Dit netwerk zet Loes nu in voor We Sell Stories en haar content creators.
Meer info en tarieven?
Laat ons weten waar we je mee kunnen helpen en wij sturen je graag vrijblijvend meer informatie toe.
Contact
We Sell Stories
De Stadstuin, kamer 1.1.12
Europalaan 20
3526 KS Utrecht
T: +31 (0)30 320 0443
Mail ons