Voorafgaand aan een branded content of influencer review campagne maak je een inschatting van de verwachte resultaten. Op basis van eerdere resultaten weet je redelijk wat je kunt verwachten, maar toch blijft het spannend. Je richt je immers op mensen. Wordt iets opgepikt of niet?
Deze week werden we weer heel aangenaam verrast met de CITYMOM review TRIED & TESTED; GPS HORLOGE VOOR JE KIND + WIN ER EEN!! In deze sponsored review schrijft influencer Bettina van CITYMOM over haar ervaringen met een GPS horloge van One2Track.nl. De blog ging zoals altijd gepaard met leuke persoonlijke foto’s van Bettina en haar dochtertje en werd gedeeld via social media.
En dat was een geweldig succes! Via Facebook heeft de post heeft in twee dagen tijd al 430 reacties en 186 likes opgeleverd 🙂 . Voor een blogger met 11k volgers is dat een heel mooi resultaat. En het aantal blijft groeien. Bekijk hier de actuele cijfers van de facebook post.
En zoals je merkt noem ik hier met name het resultaat in interacties van deze influencer review en niet het behaalde bereik. Het aantal interacties geeft namelijk veel meer aan in welke mate een persoon echt interesse heeft in de post en het daarin genoemde product. Een groot bereik is voor de naamsbekendheid uiteraard ook heel fijn, maar dat volgt vanzelf wel vanuit de interacties en verdere word of mouth.
En wat is nou het succes van deze specifieke influencer review campagne? Dat blijft altijd een beetje giswerk, maar je je ziet wel dat de mix van een populaire blogger, een persoonlijk verhaal, mooie afbeeldingen, een goed product én een winactie een goede kans op succes geeft.
Op de hoogte blijven van meer blogcampagnes en hun resultaten? Meld je dan aan voor de We Sell Stories nieuwsbrief (zie zijbalk). Meer info over CITYMOM vind je hier.
Hartelijke groet,
Loes