5 Redenen om samen te werken met (mama)bloggers

Onlangs vroeg iemand aan mij waarom hij zou moeten samenwerken met mamabloggers. Een goede vraag!

Nu kon ik antwoorden dat samenwerken met (mama)bloggers slim is, omdat mijn ervaring dat nou eenmaal leert. Maar… daar kon hij natuurlijk niet mee aankomen bij zijn managers. “Loes zegt het, dus het is zo” werkt helaas alleen bij mijn neefjes en nichtjes. En daarom ben ik voor hem op zoek gegaan naar een wetenschappelijk antwoord. Onderstaand vind je mijn bevindingen. Ik hoop dat jij hier ook wat aan hebt!

  • Een blogcampagne is een uitvergrote online vorm van mond-tot-mond reclame. Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat mond-tot-mond reclame, waarbij vertrouwde bronnen van gelijkgestemde personen een product aanraden, tot twee maal meer verkopen lijdt dan puur adverteren. Daarnaast blijkt dat nieuwe klanten die via mond-tot-mond reclame binnen komen een 37% hogere retentiegraad hebben.
  • Door verschillende influencers in te zetten, bereik je je klant vanuit verschillende hoeken, waardoor die een steeds positiever gevoel bij je merk krijgt (“als iedereen hier over praat, zal het wel top zijn”) en versterk je je campagne. Hoe succesvol dit kan zijn bleek bijvoorbeeld uit deze Instagram campagne van Lord & Taylor in de VS.
  • Een bloggerscampagne is kostenefficiënt. Met een bloggercampagne via meerdere kleine tot middelgrote bloggers bereik je een groot publiek precies in jouw doelgroep, met veel verschillende artikelen en uitingen, zonder dat hier de hoge kosten tegenover staan die grote mediamerken rekenen.
  • Native advertising is hot. Uit onderzoek blijkt dat 70% van de internetgebruikers via originele content informatie over een nieuw product wil krijgen in plaats van via traditionele advertenties.
  • Het helpt je SEO. Naast dat influencer marketing helpt bij het bouwen van merkbekendheid en het verkopen van je dienst of product, helpt het je ook bij je zoekmachine ranking. Met name wanneer er gekozen wordt voor veel verschillende uitingen.

En wat is dan het voordeel om via We Sell Stories een blogcampagne uit te zetten? Omdat het jou en je collega’s een hoop gedoe uit handen neemt, omdat We Sell Stories een mooi netwerk aan bloggers kan aanbrengen, omdat We Sell Stories met je mee denkt over de beste strategie én omdat het je ook nog eens in de kosten kan schelen. Interesse? Mail naar info@wesellstories.nl.

Hartelijke groet,

Loes