Onlangs vroeg iemand aan mij waarom hij zou moeten samenwerken met mamabloggers. Een goede vraag!
Waarom samenwerken met mamabloggers?
Nu kon ik antwoorden dat samenwerken met (mama)bloggers slim is, omdat mijn ervaring dat nou eenmaal leert. Maar… daar kon hij natuurlijk niet mee aankomen bij zijn managers. “Loes zegt het, dus het is zo” werkt helaas alleen bij mijn neefjes en nichtjes. En daarom ben ik voor hem op zoek gegaan naar een wetenschappelijk antwoord. Onderstaand vind je mijn bevindingen. Ik hoop dat jij hier ook wat aan hebt!
1. Mond-tot-mond reclame
Een blogcampagne is een uitvergrote online vorm van mond-tot-mond reclame. Uit onderzoek van McKinsey blijkt dat mond-tot-mond reclame, waarbij vertrouwde bronnen van gelijkgestemde personen een product aanraden, tot twee maal meer verkopen lijdt dan puur adverteren. Daarnaast blijkt dat nieuwe klanten die via mond-tot-mond reclame binnen komen een 37% hogere retentiegraad hebben.
2. Veel en diverse soorten content
Door verschillende influencers in te zetten, bereik je je klant vanuit verschillende hoeken, waardoor die een steeds positiever gevoel bij je merk krijgt (“als iedereen hier over praat, zal het wel top zijn”) en versterk je je campagne.
3. Influencermarketing is kostenefficiënt
Met een bloggercampagne via meerdere kleine tot middelgrote bloggers bereik je een groot publiek precies in jouw doelgroep, met veel verschillende artikelen en uitingen, zonder dat hier de hoge kosten tegenover staan die grote mediamerken rekenen.
4. Native advertising is hot
Uit onderzoek blijkt dat 70% van de internetgebruikers via originele content informatie over een nieuw product wil krijgen in plaats van via traditionele advertenties.
5. Linkbuilding
Het helpt bij de Search Enging Optimalization (SEO) van je website. Naast dat influencer marketing helpt bij het bouwen van merkbekendheid en het verkopen van je dienst of product, helpt het je ook bij je zoekmachine ranking. Met name wanneer er gekozen wordt voor veel verschillende uitingen.
En wat is dan het voordeel om via We Sell Stories een (mama)blogcampagne uit te zetten?
- Wij kunnen jou en je collega’s een hoop werk uit handen nemen;
- We hebben een groot netwerk aan (mama)bloggers en weten precies wat hun bereik, engagement en tarieven zijn én over welke onderwerpen ze schrijven, hoeveel kinderen ze hebben en hoe oud die zijn, waar ze wonen, etc. Zo vinden we de best passende influencers voor jouw campagne;
- We adviseren je vanuit onze ervaring en expertise graag over de beste strategie;
- We tracken al onze campagnes uitgebreid via handige tools, zodat we ze tijdig en slim bij kunnen sturen, en;
- We rekenen hele scherpe tarieven.
Interesse? Mail naar info@wesellstories.nl of bel ons via 030 320 0443.
Hartelijke groet,
Loes