BabyBjörn – mom influencers
BabyBjörn is al decennia een bekend en betrouwbaar merk voor nieuwe ouders. Met haar wipstoeltjes, draagzakken, babybedjes en overige baby artikelen is dit Zweedse merk niet meer weg te denken uit vele jonge huishoudens.
Toch is het ook voor een bekend merk als BabyBjörn belangrijk om nieuwe producten en verbeteringen te blijven promoten. En omdat BabyBjörn graag de filosofie achter haar producten vertelt, was een campagne met influencers een logische uitbreiding van haar marketingmix.
Via influencers bereik je immers niet alleen de juiste en een betrokken doelgroep, maar kun je ook heel authentiek je verhaal laten vertellen in de eigen woorden en beelden van de influencers.
Toen het PR bureau van BabyBjörn ons benaderde voor het opzetten van een influencercampagne werkten wij daar dan ook graag aan mee.
De campagne
Voor deze campagne hebben we gekozen om met twee mom influencers met jonge kinderen samen te werken die bekend staan om hun mooie fotografie en Instagram tijdlijn: CITYMOM en Dirksdotter.
Beide social influencers hebben twee producten van BabyBjörn gereviewd: de vernieuwde BabyBjörn draagzak en de BabyBjörn wipstoel in de nieuwste kleuren.
Verspreid over een periode van enkele maanden hebben beide mombloggers reviews geschreven op hun mamablog en meerdere social posts en stories via Facebook, Instagram en Pinterest gedeeld.
We hebben zo weer herhaling in de campagne ingebouwd om er voor te zorgen dat de campagne goed bij de doelgroep bleef plakken. Ook is er door beide influencers een winactie gedeeld om extra bereik en betrokkenheid te verwezenlijken.
Het campagneresultaat:
De klant was erg tevreden over de mooie fotografie en fijne reacties. Wordt vervolgd… 😉