Influencers ♥ HEMA stroopwafels

Toen HEMA ons deze zomer vroeg om binnen een dag een influencercampagne op te zetten voor de lancering van hun nieuwe smaken stroopwafels, was het even slikken. Het was zomervakantie en veel influencers waren slecht bereikbaar.

Dan scheelt het dat je vele influencers in je What’s App lijst hebt staan en je met korte lijntjes werkt: “He, houd jij van stroopwafels en heb je dit weekend wat te doen?”. Dat het voor zo een toffe klant als HEMA was hielp natuurlijk ontzettend.

Binnen een uur hadden we vier passende social influencers gevonden. Diezelfde middag zat er dan ook een uitgebreid campagnevoorstel met een beschrijving van de influencers, de voorgestelde uitingen en het verwachte bereik bij HEMA in de inbox.

De te promoten lekkernij

De stroopwafels waar het om ging zijn de HEMA stroopwafels in de smaken appel-kaneel, koffie en sinaasappel-honing. We hebben ze uiteraard ook zelf getest. Yummy! En omdat ze deels gemaakt zijn van volkorenmeel, voel je je ook nét wat minder schuldig dan bij reguliere stroopwafels. 😉

De influencers

De influencers die we voor deze campagne geselecteerd hebben, zijn de foodbloggers Feel Good By Food en Ashley Willems en de mamabloggers Mom Of The Rebels en Dirskdotter. Door voor twee bekende foodbloggers te kiezen en twee bekende mombloggers, hebben we een brede doelgroep bereikt: zowel mensen met een bovenmatige interesse in lekker eten als ‘gewone’ gezinnen. Alle influencers staan bekend om hun mooie fotografie en de campagne heeft dan ook hele lekkere foodfoto’s opgeleverd.

De campagne en het resultaat

Voor deze campagne hebben we de influencers gevraagd om, op de dag dat de stroopwafels voor het eerst bij alle HEMA filialen verkrijgbaar waren, een Instagram post of story te delen.Een dag later deelden ze allemaal nog een uiting. Daarnaast hebben drie van de vier influencers hun foto ook via Facebook gedeeld.

Zo creëerden we in totaal 4 Instagram stories, 4 Instagram posts en 3 Facebook posts. Deze hadden organisch al een heel mooie bereik met een hoge interactie. Daarnaast hebben we de influencers gevraagd om de posts met wat Instagram budget te promoten om het maximale uit de campagne te halen.

HEMA was heel tevreden met de samenwerking en het resultaat:

“Fijn om met We Sell Stories samen te werken, zeker omdat de opdracht vanuit HEMA op erg korte termijn was, maar er toch mooie kwaliteit is geleverd!”

Roos Zegers, Marketing PR Coördinator bij HEMA