Influencercampagne Lassie Half Volkoren Toverrijst

De in 2018 geïntroduceerde Half Volkoren Toverrijst van Lassie is een ideaal product voor gezinnen. Het is een stuk gezonder dan witte rijst én een stuk smeuïger dan zilvervliesrijst. Door dat laatste eten ook ‘moeilijke eters’ gewoon lekker met de pot mee.

De campagne

Toen Lassie ons over dit nieuwe product vertelde en ons vroeg om hiervoor een influencercampagne te ontwikkelen, wisten we dus gelijk dat we ons op die boodschap moesten focussen. Dit maakt immers dat moeders voor deze rijst zouden kiezen in plaats van voor hun normale keuze. Dit zou dus zeker geen ‘platte’ product placement campagne worden, maar vooral een herhaling op herhaling van de boodschap.

4 mom influencers

We ontwikkelden een campagne bestaande uit 10 blogs, 10 Facebook posts, 8 Instagram posts en 8 Instagram stories bij 4 mamabloggers, verspreid over 5 maanden. De influencers die we hiervoor selecteerden hebben allen een gezin, een mooi bereik onder de ‘gewone mama’ en een hoog engagement: De Club van Relaxte Moeders, Mom Of The Rebels, The Mommy Diaries en Alweer Een Nieuwe Moeder Blog.

Het campagneresultaat

En het resultaat mocht er naar wezen! Naast hele leuke reacties van de volgers van de influencers zagen we mooie resultaten die de campagnedoelstellingen van ons en Lassie ruim overtroffen.

  • 40K blog pageviews
  • 250K Facebook impressies
  • 140K Instagram impressies