Kruidvat Natures – vegan influencers
Begin 2018 lanceerde Kruidvat haar nieuwe vegan huidverzorgingslijn: Kruidvat Natures. De lijn voldoet aan de strenge eisen van het NATRUE keurmerk en bestaat uit drie lijnen huidverzorgingsproducten: Anti-age, Sensitive en Hydrating.
Om meer brand awareness voor de lijn te creëren en verkopen te bevorderen heeft Kruidvat ons gevraagd om een influencercampagne te ontwikkelen.
De influencerselectie
De campagne vond plaats in mei en juni 2018. Gedurende deze periode hebben we elf niche vegan influencers ingezet. Elk van deze influencers heeft ongeveer 5K tot 35K volgers met een hoog engagement via social media en is vegan of heeft veel affiniteit met duurzaamheid en ‘groene’ producten.
Door de inzet van meerdere vegan influencers konden we de doelgroep vanuit verschillende hoeken bereiken, waardoor deze een steeds positiever gevoel bij het merk kreeg (onder het motto: “als iedereen hier over praat, zal het wel top zijn”).
De campagneuitingen
Iedere influencer deelde tijdens de campagneperiode meerdere blogs en social media posts rond Kruidvat Natures: één review en één algemener artikel rond vegan/green skincare. We hebben voor meerdere uitingen per influencer gekozen, om zo middels herhaling de boodschap te laten ‘plakken’.
En door zowel blogs als social posts in te zetten hebben we én via social media in een relatief korte tijd veel aandacht en reuring gecreëerd én zijn er een groot aantal artikelen over de verzorgingslijn online gekomen. Door dat laatste zal iemand, die nu via Google zoekt op Kruidvat Natures, meerdere positieve artikelen over de lijn hoog in de zoekresultaten terugvinden.
Tot slot hebben we door de inzet van winacties het bereik van de campagne verder vergroot.
Het resultaat: een tevreden klant
Deze campagne met vegan influencers was een groot succes. De lijn doet het super goed en Kruidvat was erg tevreden over de resultaten.