Love Beets ♥ Food Influencers

Love Beets is een biologisch merk dat onze oer-Hollandse rode bietjes weer helemaal IN heeft gemaakt. Met hun diverse soorten gemarineerde bietjes, zoals de babybietjes honing & gember en bietenpartjes balsamico, richten ze zich op jarenlange rode-bietliefhebbers én nieuwkomers.

De influencerselectie

Om hun biologische gemarineerde bietjes verder op de kaart te zetten, heeft Love Beets ons gevraagd om een campagne op te zetten met enkele food influencers. De campagne moest zich focussen op een doelgroep met interesse in biologische groenten, moest lekker recepten te bevatten én moest gekoppeld zijn aan de periode waarin de campagne draaide: de lente.

Op basis hiervan hebben we eerst een longlist aan social influencers samengesteld, om die vervolgens in overleg met de klant te verkorten naar een influencerselectie met de foodbloggers Feel Good By Food, Puur Suzanne en Eat.Pure.Love. Deze influencers zijn alle drie heel bewust met gezonde en pure voeding bezig en staan bekend om hun mooie food fotografie.

Omdat wij erg geloven in de kracht van herhaling binnen influencer campagnes, wilden we weer meerdere uitingen per influencer opzetten. Maar om ook binnen het opgegeven budget te blijven, hebben we twee van deze influencers gevraagd om een recept te ontwikkelen met een Love Beets product én om een winactie via een social post te delen en heeft één influencer alleen de winactie gedeeld.

Resultaat influencer campagne

Het resultaat? Een mooie veelzijdige campagne met twee recepten op veel gelezen foodblogs, vijf Instagram posts, vier Facebook posts én een happy klant.