
Influencer marketing

De kracht van influencer marketing zit er in dat je unieke en authentieke content laat verspreiden door echte personen. Daarmee is het een uitvergrote vorm van mond tot mond reclame.
Consumenten laten zich veel makkelijker en liever beïnvloeden door iemand die ze ‘kennen’ dan door de traditionelere vormen van adverteren. Je geeft een stukje controle over de vorm waarin je boodschap wordt verpakt uit handen, maar je campagne wordt des te effectiever.
In principe is iedereen een influencer. Een influencer is namelijk letterlijk iemand die de mening of het gedrag van anderen beïnvloed. En dat doen we allemaal dagelijks, bewust of onbewust. Een influencer in de zin waar wij het over hebben, heeft hier (deels) zijn of haar werk van gemaakt.
Een influencer, zoals wij die via influencer marketing inzetten, wordt via social media, YouTube en/of een website gevolgd door volgers. Dit kunnen wel honderdduizenden volgers zijn, maar dat hoeft niet. Er zijn namelijk ook influencers die zich richten op een specifieke niche, of die gewoon nog niet zo bekend zijn, maar wel een kleine trouwe groep volgers hebben. Dat zijn de zogenaamde micro-influencers.
Meer over wat een influencer precies is, welke bij jouw merk passen én hoe je ze vindt lees je in onze blog: “Wat is een influencer?“.
We Sell Stories zoekt altijd de meest passende influencers bij een campagne. Daarbij zijn wij niet beperkt tot een ‘eigen’ poel aan influencers. Wel specialiseren wij ons met name in campagnes met influencers in het mom, food, travel, lifestyle en eco segment. Enkele voorbeelden van dergelijk influencers vindt je hier.
Wanneer wij een influencercampagne voor een van onze klanten samenstellen kijken wij bij het selecteren van influencers altijd naar de volgende elementen:
Zo gaat We Sell Stories gaat voor iedere campagne op zoek naar de meest geschikte influencers in de zee van beschikbare influencers. Daarbij kijken we goed naar de KPI’s die jij wilt behalen en de bovenstaande influencer criteria.
Meer over het selecteren van influencers, kun je lezen in dit blog.
Een effectieve influencer campagne creëer je door je campagnedoelstellingen duidelijk te formuleren. Bedenk dus goed wie je wanneer wilt bereiken met welke boodschap. Hoe specifieker jij dat voor ogen hebt, hoe beter wij daar een effectieve campagne bij kunnen ontwikkelen. Wij kijken vervolgens naar welke platforms bij die doelstellingen passen (bijvoorbeeld blogs, Instagram of YouTube), welke influencers geschikt zijn en hoe we een campagne zo effectief mogelijk kunnen opbouwen, volgen en promoten om jouw doelstellingen te behalen.
Heb je vragen naar aanleiding van het lezen van deze informatie? Of wil je graag weten wat wij specifiek voor jou kunnen beteken? Mail ons en ontvang vrijblijvend meer informatie!
Ja, wil meer weten!
In het voorjaar van 2018 ontwikkelde wij voor Kruidvat een influencer campagne met 11 vegan influencers. Lees hier meer over de campagne en resultaten…
De Half Volkoren Toverrijst van Lassie is een ideaal product voor gezinnen. Dat hebben we laten zien via deze influencercampagne met vier mom influencers.
Voor het merk BabyBjörn hebben we een influencercampagne gedraaid met twee mom influencers die bekend staan om hun mooie fotografie: CITYMOM en Dirksdotter.
Om hun biologische gemarineerde bietjes te promoten, hebben wij voor Love Beets een campagne opgezet enkele met food influencers en mooie food fotografie…