Wat zijn influencers?
In principe is iedereen een influencer. Een influencer is namelijk letterlijk iemand die de mening of het gedrag van anderen beïnvloed. En dat doen we allemaal dagelijks, bewust of onbewust. Een influencer in de zin waar wij het over hebben, heeft hier (deels) zijn of haar werk van gemaakt.
Een influencer, zoals wij die via influencer marketing inzetten, wordt via social media, YouTube en/of een website gevolgd door volgers. Dit kunnen wel honderdduizenden volgers zijn, maar dat hoeft niet. Er zijn namelijk ook influencers die zich richten op een specifieke niche, of die gewoon nog niet zo bekend zijn, maar wel een kleine trouwe groep volgers hebben. Dat zijn de zogenaamde micro-influencers.
Meer over wat een influencer precies is, welke bij jouw merk passen én hoe je ze vindt lees je in onze blog: “Wat is een influencer?“.
We Sell Stories zoekt altijd de meest passende influencers bij een campagne. Daarbij zijn wij niet beperkt tot een ‘eigen’ poel aan influencers. Wel specialiseren wij ons met name in campagnes met influencers in het mom, food, travel, lifestyle en eco segment. Enkele voorbeelden van dergelijk influencers vindt je hier.