Je doelgroep bereiken via eco influencers

Wij helpen duurzame merken om hun doelgroepen heel gericht te bereiken via eco influencers: dat zijn influencers die zich specifiek richten op een duurzame lifestyle. Denk bijvoorbeeld aan een mode of beauty vlogger die alleen over duurzame of biologische kleding en/of make-up vlogt of aan een foodblogger die een duurzaam blog heeft over plantaardige, biologische en/of dierproefvrije producten en recepten.

Deze eco influencers bereiken een doelgroep die relevant is voor jouw duurzame product of dienst: mensen met interesse in duurzame producten. Daarnaast past het promoten van een duurzaam product of dienst binnen de overige content die een eco influencer produceert, waardoor een samenwerking geloofwaardig overkomt op zijn of haar volgers en daardoor een grote impact zal hebben.

Foto: Black Birds and Cakes - eco influencer campagne Kruidvat Natures

Voorbeeld: duurzame blogs

Aan de hand van de doelen, wensen en budget van onze klanten ontwikkelen wij passende campagnes met de juiste influencers. Zo kan het heel goed werken om diverse influencers een duurzaam blog te laten schrijven. Denk aan een recensie over jouw groene product, of een algemener artikel over jouw campagne. Deze duurzame blogs promoten de influencers via hun social media. Hierdoor creëer je bereik via hun social media en meer diepgang via de uitgebreide blogs. Kijk bijvoorbeeld naar onze samenwerking met Kruidvat, waarbij de Kruidvat Natures lijn gepromoot werd via 11 duurzame blogs.

Samenwerkingen met duurzame influencers kunnen natuurlijk ook alleen via Instagram, Facebook of YouTube tot stand komen. Welke platformen passend zijn voor een campagne ligt aan de campagnedoelstellingen die je hebt. We Sell Stories helpt graag bij het selecteren van de juiste platformen, zodat jouw campagnedoelstellingen behaald worden! 

Ons netwerk aan duurzame influencers

We ontwikkelen regelmatig duurzame influencercampagnes en hebben zo een groot netwerk aan duurzame influencers opgebouwd.

Van al die influencers weten wij precies het bereik, het engagement, de doelgroep, waar ze wonen, over welke onderwerpen ze schrijven en bijvoorbeeld ook of ze kinderen hebben of niet. Aan de hand van deze informatie kunnen wij heel nauwkeurig passende influencers selecteren voor een campagne.

Enkele voorbeelden van groene influencers waar wij bijvoorbeeld graag mee samenwerken zijn: Wat Eet Je Dan Wel, Soul Stores en Feel Good By Food.

Hoe wij jou kunnen helpen

We Sell Stories helpt je met het ontwikkelen van een groene influencercampagne die gericht is op jouw doelen én past binnen jouw budget. Vanuit onze kennis en ervaring bedenken we een passende influencerstrategie, zoeken daarbij de juiste eco influencers en managen uiteraard de campagne zelf om jou zoveel mogelijk werk uit handen te nemen. We briefen de influencers, zorgen dat deadlines worden gehaald en controleren de te plaatsen content.

Gedurende de campagne monitoren we alle resultaten nauwkeurig en sturen deze waar nodig bij. Bijvoorbeeld door de samenwerking met minder goed presterende influencers te stoppen en heel goed werkende content extra te promoten met Facebook en/of Instagram advertentiebudget via de social kanalen van de influencers zelf.

Ook maken wij, na afloop van de campagne en eventueel ook tussentijds, een heldere rapportage op. In deze rapportage kun je bijvoorbeeld het behaalde bereik, het engagement, de geplaatste comments en het aantal likes zien. Op deze manier heb je in één oogopslag inzicht in de resultaten van een samenwerking. Deze data helpen je om op goed onderbouwde keuzes te maken voor vervolgcampagnes. 

Meer informatie over eco influencers?

Heb jij interesse om samen te werken met een duurzaam blog, duurzame YouTuber of duurzame influencers met een groot bereik op Instagram of Facebook? Ben je benieuwd naar de mogelijkheden en tarieven?Vul dan het onderstaande formulier in. We nemen zo snel mogelijk contact met je op!

Bekijk enkele van onze eerdere groene influencercampagnes

Laden…
  • Love Beets – Food Influencers

    Om hun biologische gemarineerde bietjes te promoten, hebben wij voor Love Beets een campagne opgezet enkele met food influencers en mooie food fotografie…

  • Kruidvat Natures – vegan influencers

    In het voorjaar van 2018 ontwikkelde wij voor Kruidvat een influencer campagne met 11 vegan influencers. Lees hier meer over de campagne en resultaten…