
Mama influencers
Lees hieronder hoe het samenwerken met mama influencers jouw bedrijf kan helpen!
Vele influences die kinderen krijgen, kiezen ervoor om het leven als moeder te delen via hun sociale kanalen en veranderen langzaam in mama influencers. Maar er bestaan ook mama influencers die bewust met hun online platform zijn begonnen om content te delen over hun leven en ervaringen als moeder. Een mama influencer is bijvoorbeeld een mamablogger of een moeder met een YouTube kanaal, die met regelmaat content delen over het moederschap.
De doelgroep die deze moeders bereiken zijn vaak andere moeders die graag lezen over ervaringen en tips omtrent het moederschap. De doelgroep van de mama influencers hechten vaak veel waarde aan de mening en ervaringen van de mamablogger, -vlogger of -Instagrammer. Heb jij een product dat specifiek gericht is op de moederdoelgroep? Dan kan een samenwerking met een mama influencer erg interessant zijn!
Wij werken vaak samen met verschillende mama influencers voor uiteenlopende bedrijven. Een voorbeeld daarvan is onze doorlopende samenwerking met het PR bureau van BabyBjörn. BabyBjörn is een bedrijf dat onder andere wipstoeltjes, draagzakken en babybedjes verkoopt. We hebben diverse campagnes voor BabyBjörn gerealiseerd. Voor een van onze eerste samenwerkingen met BabyBjörn is er samengewerkt met twee mama influencers: CITYMOM en Dirkstdotter.
Beide influencers ontvingen twee producten van BabyBjörn: de vernieuwde BabyBjörn draagzak en de BabyBjörn wipstoel. Beide bloggers hebben voor deze campagne reviews geschreven op hun mamablog. Daarbij hebben ze ook meerdere social posts geplaatst via Facebook, Instagram en Pinterest. In deze campagne is er gebruik gemaakt van herhaling, zodat de campagne goed onder de aandacht werd gebracht bij de doelgroep. Daarnaast hebben beide influencers een winactie uitgezet met als doel extra bereik en betrokkenheid te vergaren. Zie ook de campagne pagina met wat voorbeelden van de gecreëerde content.
Doordat we vele samenwerkingen met mama influencers hebben opgezet, hebben we een grote groep aan mama influencers opgenomen in ons bestand. Wij weten van iedere mamablogger, -vlogger of -instagrammer precies hoe oud de kinderen zijn, wat het bereik is op de verschillende kanalen, de doelgroep en waar de interesses van de influencer liggen. Op die manier kunnen wij van tevoren al inzien of een influencer bij een bepaalde samenwerking past of niet.
Zie onderaan deze pagina enkele voorbeelden van mama influencers in ons netwerk.
Op basis van jouw doelen, wensen en brand values ontwikkelen wij een campagnevoorstel. Daarbij kijken we goed welke strategie, kanalen en influencers het beste bij jouw doelstellingen en budget passen. Nadat jij akkoord hebt gegeven op een voorstel, nemen we je veel werk uit handen door campagne verder te managen. Denk daarbij aan het briefen van de influencers, het controleren van de te plaatsen content en te zorgen dat deadlines worden gehaald.
Daarnaast monitoren we alle resultaten van de campagne nauwkeurig, waardoor we goed ‘scorende’ content extra kunnen promoten en een uitgebreid rapport met de behaalde cijfers kunnen opstellen. Hier kun je het behaalde bereik, het engagement en bijvoorbeeld het aantal likes en klikken in terugvinden. Aan de hand van deze data kunnen we campagnes bestaande uit verschillende fases nog bijsturen en kunnen we effectieve vervolgcampagnes ontwikkelen.
Heb jij met jouw bedrijf of organisatie interesse om moeders te bereiken via influencers? Ben je benieuwd geworden naar de mogelijkheden en tarieven van een campagne?