Leren vloggen voor bedrijven

Video is meer en meer dé contentvorm via welke mensen informatie tot zich willen nemen. Of dat nou via YouTube, Instagram, Facebook of op websites is, video blijft groeien.

Succesvolle bedrijven en organisaties spelen slim op die trend in door video standaard mee te nemen in hun contentstrategie. Maar hoe maak je eenvoudig toegankelijke video’s voor jouw bedrijf of organisatie? Een slimme, persoonlijke vorm die daarvoor kunt kiezen is de vlog. In een vlog geven jouw medewerkers een persoonlijke stem aan je organisatie en kan informatie laagdrempelig worden gedeeld.

Maar hoe maak je een vlog? Maak je een script of film je uit de losse pols? Wat zijn de beste tips & trips voor het filmen en editen zelf, hoeveel laat je van jezelf zien in een vlog en hoe passen vlogs in je bredere communicatiestrategie? Deze onderwerpen en meer komen aan bod in de vlogworkshops die We Sell Stories aanbiedt.

Voorafgaand aan de workshops stellen wij enkele vragen over jullie organisatie, wensen en doelen, zodat we de workshop daarop kunnen aanpassen.

Workshop 1: Vlogworkshop door professionele regisseur

In deze workshop leer je van regisseur/vlogger Brenda Leusink de fijne kneepjes van het vlogvak. Naast veel praktische how-to’s (filmen, presenteren, monteren) laat ze je nadenken over jouw strategie in zakelijk vloggen. Zodat je niet alleen een vliegende start maakt, maar ook op lange termijn weet hoe je het zakelijk vloggen goed inzet voor jou en je organisatie.

Aan het einde van deze 2,5 uur durende workshop heb je een toekomstbestendige vlogstrategie, met veel feedback gefilmd voor je eerstvolgende vlog en alle praktische tools in handen om impactvolle zakelijke vlogs te maken.

Er kan gekozen worden uit leren editen op smartphones of computer en uit filmen met een smartphone of vlogcamera. De keuze hiervoor dient van te voren doorgegeven worden en geldt voor de hele groep.

Interesse in deze workshop? Neem contact met ons op voor de tarieven en mogelijkheden.

photo

Regisseur Brenda Leusink

Positie: Regisseur
De officiële bio van Brenda zou er als volgt uitzien: Vrouw, 36 jaar, studeerde Theater-, Film- en Televisiewetenschap, leerde het vak van Guus Verstraete en volgde een droomstage bij Yorin Travel. Regisseerde op 21-jarige leeftijd live tv-programma’s bij Endemol en werkt sindsdien als creative en regisseur voor tv en online videocontent.

Maakte uitstapjes in de entertainment- en eventbranche.  Richtte de Nederlandse TrouwBranche Organisatie op inclusief concepten als de Open Trouwlocatie Dag, het Keurmerk Trouwen, de Trouw(-branche)monitor en Dutch Wedding Awards. Runt het platform mamaNL-  waar ze ook voor vlogt - en was jarenlang manager van Xander de Buisonjé.

Maar wat haar echt drijft is iets achterlaten. Mensen in beweging zetten. Een boodschap meegeven. Betekenisvol zijn. Door betekenisvolle content te creëren wil ze mensen motiveren iets te doen of laten, ze emotioneren of entertainen. En dat… vindt ze het mooiste dat er is.
Meer informatie